Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kontakter försvann vid synkronisering


Bengt Malm
 Share

Go to solution Solved by Mikael63,

Rekommendera Poster

Hjälp!

Jag lyckades att synkronisera, men då försvann ALLA MINA KONTAKTER! Hur får jag tillbaka dom?????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad för synkronisering, dvs mellan vad?

Från vilket program försvann kontakterna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla mina kontakter på mobilen, där jag hade mobilnumren till  vänner och släktingar! Sparades de innan dom raderades?? Jag hade inga mobilnummer på datorn!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution
24 minuter sedan, skrev Bengt Malm:

Alla mina kontakter på mobilen, där jag hade mobilnumren till  vänner och släktingar! Sparades de innan dom raderades?? Jag hade inga mobilnummer på datorn!

Ja, som påpekats bör du berätta hur du gjorde, vilka program du använt osv.

 

Du skrev i den andra tråden att du kopplat bort ett Google-konto och efter det försvann kontakterna?

Du kanske hade dina kontakter där?

Logga in på det kontot och kolla!

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jag har nu kört en tid med Thunderbird och POP3, på min dator och det verkar fungera bra! Jag tyckte då att jag inte behövde min gamla Gmail-adress längre, men det tycker inte Google... När jag tog bort den var jag tvungen att använda en annan av Google tidigare skapad adress förr att kunna koppla min dator till min mobil. Jag har sedan försökt att koppla min mobil till min dator, men har inte lyckats riktigt hittills, men jag har i alla fall lyckats att få min lösenordsdatabas att synkronisera med min mobil. Jag hoppas att så småningom få kontakt dem emellan så att jag kan föra över mina foton från mobilen till datorn. Jag har ingen Wifi tillgänglig, så det måste bli via min mobil-operatör, även om det kostar lite.

Jag hade ingen kontakt med min mobil på det gamla Gmail-kontot, så där finns ingen kontaktlista. Synkroniseringen med min mobil är en för mig ny funktion...

Redigerad av Bengt Malm
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du säker på att kontakterna försvann just när du lyckades synkronisera lösenordsdatabasen och inte när du tog bort din gamla Gmail-adress?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pelle Penna

Du kan ju logga in på ditt gamla gmail konto så finns ju alla kontakter kvar och kan exporteras till olika filformat som du sedan bör kunna importera.

Om du använder Chrome och loggar in på gmail så ska du ju få en ruta bestående av  en massa prickar högst upp till höger. Klickar man där så hittar man alla appar som är kopplade till ditt gmailkonto. Där finns även kontakterna numera

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde som du föreslog och hittade alla mina gamla kontakter!!!

Tack så mycket för hjälpen☺️

Bengt

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...