Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

USA sjösätter 6 GHz-bandet för wifi


Nyhetsroboten
 Share

Rekommendera Poster

Förstår inte vad du menar. Det har ju inget med 5G att göra, Ska de börja elda upp routrar med 6 GHz bandet? ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, skrev vertpre:

Förstår inte vad du menar. Det har ju inget med 5G att göra, Ska de börja elda upp routrar med 6 GHz bandet? ?

Wifi strålning på kontoret är lika kontroversiellt redan i dag så vi får se. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, skrev Thirteen:

Wifi strålning på kontoret är lika kontroversiellt redan i dag så vi får se. ?

Men det har fortfarande inget med 5G att göra. Dessutom, vad jag kan förstå har 6 GHz bandet lägre räckvid och täcker mindre yta, så det borde vara bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, skrev vertpre:

Men det har fortfarande inget med 5G att göra. Dessutom, vad jag kan förstå har 6 GHz bandet lägre räckvid och täcker mindre yta, så det borde vara bättre.

Sant, men den gemensamma nämnare är fortfarande ”Strålning” som får fart på olika tankar och idéer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, skrev Thirteen:

Sant, men den gemensamma nämnare är fortfarande ”Strålning” som får fart på olika tankar och idéer.

Vill du inte vara i närheten av strålning, får du stänga av din dator, låta bli tv och micro ge dig av och bosätta dig i skogen långt från master och sådant.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bli intressant att se vad Facebook gruppen 5G anser om detta. 6GHz kan lätt bli 6G (för den som inte är så insatt) och 6G borde rimligtvis vara betydligt farligare än 5G. Det vet väl alla eller...........

  • Gilla 1
  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, skrev Laso:

Vill du inte vara i närheten av strålning, får du stänga av din dator, låta bli tv och micro ge dig av och bosätta dig i skogen långt från master och sådant.

Tack, men det är inte jag som får tankar och idéer! Återger bara den erfarenhet jag har. Vi höll på att få ett anmält arbetsmiljöproblem här för ett par år sedan. Det jag menar är att samma sak nu kan återupprepa sig med ny och effektivare teknik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...