Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur tar jag bort anslutning till exchange?


ClaesB
 Share

Rekommendera Poster

Jag har av misstag klickat på anslut till  arbetplats/skolkonto och nu kan jag inte skicka filer med epost?
Hur kan jag avsluta exchange och få det som vanligt igen, finns ingen annan användare än jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilken webbsida/webbplats är det du har klickat på anslut till arbetsplats/skolkonto?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, skrev ClaesB:

Jag har av misstag klickat på anslut till  arbetplats/skolkonto och nu kan jag inte skicka filer med epost?
Hur kan jag avsluta exchange och få det som vanligt igen, finns ingen annan användare än jag.

Logga ut o in igen. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har klickat på ”Åtkomst till arbete o skola” i Inställningar. Kan inte hitta Exchange, så jag kan inte logga in. Har heller inget lösenord.

Får svaret att det saknas association till e-postprogram

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäller det ett installerat e-postprogram eller en webbtjänst (webbsida) för e-post?

Vilket program resp vilken webbtjänst i så fall?

Om du inte vet kanske du kan bifoga en bild på hur det ser ut för det är svårt att komma med bra tips när man inte ens vet vad det gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och i båda har du klickat i "Åtkomst till arbete o skola” ?

Exchange är inget som du har i datorn utan det är något som företag ofta har som program på en server för att hantera epost.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag av misstag klickat på anslut och någon motpart inte finns, så känns det som allt hänger i luften. Windows tror att finns någon Exchange server att ansluta till,  men så är ju inte fallet, så hur ska jag få datorn att förstå det och återställa till normalläget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det i Inställningar - Konton du har klickat i om anslutning till arbetsplats eller skola?

Enligt slutet på sidan https://sv.phhsHjälp att förstå Microsofts olika konton, Privat vs Arbete/Skolkonto - Moln- och internettjänsternews.com/how-to-add-work-or-school-account-to-windows-with-work-access1648 ska det finnas ett val "Gå med eller lämna en organisation" där någonstans.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...