Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Excel


Jocke@
 Share

Rekommendera Poster

Kopia schemamöte.xlsxHej, 

 

Jag har skapat en schemastruktur (kan vi kanske kalla det ) i excel och undrar nu ett par frågor. Som ni ser i bifogade bilden så har jag strukturerat upp det i datum vecka och veckodag. Sedan en kollumn per medarbetare och när dem har ett inplanerat möte med mig. Då jag har ca 25 medarbetare så blir det ett väldigt stort och tänkte att i de sista kolumnerna (AZ-BA) använda en uppsummering per enskilt datum och typ av möte. Nu är min fråga om det går att skriva en formel eller göra detta på ett mycket enklare och smidigare sätt för att få till det bra. Jag vill på något sätt få till kollum AZ att den känner av när det är något skrivet i en viss cell och koppla det till medarbetaren och alltså automatiskt föra in rätt anställningsnr i AZ kolumnen och på rätt datum och i BA föra in rätt typ av möte? 

Hoppas någon förstår vad jag är ute efter. Lite nybörjare och kanske gör det svårare för mig än vad det är men ställer frågan så kanske jag lär mig något nytt längst vägen

 

imageproxy.php?img=&key=e4b9d643319c9034

 

Redigerad av Jocke@
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag laddat upp en kopia av det jag jobbar med. Får formeln =SAMMAN(D3:AY3) att fungera men den med dubbelbokningar får jag inte till. Är det något jag behöver ändra i formeln när jag sätter in det i min fil? 

Sen som det verkar har jag en lite äldre version av excel då jag inte får upp XLetaupp i funktionerna. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Tack snälla för hjälpen. Funkar riktigt bra. Ang dubbelbokningen så var det inte helt rätt, men det är svårt att förklara utförligt. Då jag enbart valt att ha med datum och ej klockslag så kan jag vissa dagar ha fler möten inbokade. Det kanske inte blir helt ultimat med dubblebokning. och då i rutan för anställningsnr skulle den summera alla nr som har möte den dagen. men antar att här kan det bli krock för excel, då det blir mer info för en och samma cell? Då jag en och samma dag kan ha möte kat1 med en medarbetare och möte kat3 med en annan. 

 

Redigerad av Jocke@
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...