Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ta bort del i film


Martassen
 Share

Rekommendera Poster

Hej! Om man har skapat filmklipp och låt säga jag säger ”Hej! Jag heter Kalle ! Blåbärspaj är gott”” i början på filmen efter några sekunder och i slutet på filmen säger jag samma sak.

 

så kom jag på att jag nog vill ta bort ”blåbärspaj är gott”  men behålla ”hej jag heter Kalle”. 
 

Hur gör man sådant om det blir aktuellt?  
bera ett exempel?. Jag har spelat in skärmen och tänkte kolla läget hur man gör om man skulle vilja ta bort på det sättet. Det är ju typ själva ljudet ”blåbärspaj är gott”  som skulle bort isåfall ?

 

Det gäller ju veta på

sekunden när det sägs. Finns det nåt gratisprogram? Finns det även nåt program för mobilen? 


Tack på förhand. 


 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grymt. Kan man då gå till precifikt ställe klippa bort? Det går att klippa i Powerpoint men bara genom göra så filmen startar senare och slutar tidigare typ. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett annat bra program för videoredigering är gamla hederliga VirtualDub. Där har man bra översikt över det man vill klippa bort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast kan de klippa bort enbart ljudet?

9 timmar sedan, skrev Martassen:

Det är ju typ själva ljudet ”blåbärspaj är gott”  som skulle bort isåfall

Har för mig att man kunde får VirtualDub att göra det men det programmet var inte direkt enkelt att förstå, om jag minns rätt..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Det går faktiskt klippa genom infoga i Powerpoint och sedan trimma. Dock verkar man bara kunna klippa början å start typ. Antar det är en del pillande om man ska in i del i en film och peta bort och antar delar i en film görs med det ni nämnde.  Precis ... gärna enkelt för att få till det ?

Redigerad av Martassen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det inte går att separera audio och video i en filmsekvens kanske man kan lägga på ett nytt (tyst) ljud där det ska "censureras"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Inge aning. Inte säkert jag gör det men tänkte om skulle bli. Kanske lättare isåfall korta ner inledning och slutet isåfall. Ja vi får väl se. 

Redigerad av Martassen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I det videoredigeringsprogram som jag använder, Magix Movie Edit, kan ljudet i det kombinerade film- och ljudspåret, dras ned till noll för den/de del(ar) av filmen som väljs för den åtgärden. I ett parallellt spår kan nytt ljud från t ex en MP3-fil  läggas in där om så önskas. Det kanske är möjligt att testa detta program gratis under en period? 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...
 Share

×
×
  • Skapa nytt...