Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn dog


kiwi01
 Share

Go to solution Solved by kiwi01,

Rekommendera Poster

Satt och jobbade med datorn, vände bort blicken en stund, när jag tittade tillbaka var skärmen svart. En gul lampa lyser, trycker jag på en liten knapp intill lyser lampan blått men går över till gult när jag släpper den . 

Jag har hela mitt liv i datorn, även manualen... 

Det är en Dell Inspiron , kommer inte ihåg modellnumret. 

Kan det vara batteriet som tog slut? Det hände med min gamla Dell, batteriet höll 9 år och 7 månader. 

Denna dator har jag haft i 6 år. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bärbar dator?

I så fall borde det finnas någon etikett på undersidan eller i batterifacket där det står modellnummer och annat viktigt.

 

För att kolla om det är batteriet kan du se om du kan ta ur det och bara köra på nätsladden.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En ren chansning. Testa också med  att koppla bort nätadaptern (om den är ansluten) och att samtidigt ta bort batteriet en stund (15-30 sekunder). Det händer att datorer fungerar igen efter att ha varit totalt strömlösa en stund. Hjälper det inte så har du i alla fall testat det.
 

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Ibland är jag helt dum i huvudet, eller vad ska jag säga...

Att kolla att kablarna sitter på plats var det första jag gjorde, precis som jag brukar. Jag drar ut dem och sätter tillbaka.

Det jag glömde göra är att trycka på strömbrytaren på datorlådan på nytt. När hjälpen kom tryckte han in knappen och datorn startade omgående.

Tusen tack för snabbt engagemang. ?❤️ 

 

  • Gilla 1
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...