Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Raspberry Pi, Magic Mirror


Interactives
 Share

Rekommendera Poster

Interactives

Hej!

Jag håller på och gör en Smart Spegel med min Raspberry Pi 3.

Plötsligt när jag håller på så kan jag inte öppna filhanteraren i operativsystemet. Operativsystemet är en Raspian Buster. Eftersom man är väldigt beroende av att

ha ett fungerande operativsystem så är det besvärligt när man inte kommer åt filhanteraren utan den bara slutar fungera. Raspian är ju ett Linux liknande operativsystem

så man måste skriva kommandon för att installera de olika modulerna i MM.

 

Finns det någon som kan hjälpa mig. Jag vill helst inte formatera SD kortet för det fungerar bra.

 

MVH

Lars

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske hjälper om du plockar bort eventuella konfigurationsfiler och på så vis låter filhanteraren återställas till fabriksinställningar. Jag har tyvärr inte hittat någon guide till hur man kan tänkas göra. Men de flesta användarinställningar ligger i din hemkatalog. Så om du i terminalen skriver ls -a så borde du få en lista på samtliga filer och kataloger, inklusive dolda. Och där se om det finns en fil eller katalog som kan tänkas höra ihop med filhanteraren. Ta då bort den och se om det hjälper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Interactives

Tack för de snabba svaren.

Jag hade letat hela dagen på olika ställen men inte hittat något. Men igår kväll efter det att jag skickat ut den här frågan så hittade jag det.

 

 

sudo apt-get update
sudo apt-get full-upgrade
sudo atp-get autoremove
sudo apt-get reboot

 

Jag skrev in detta och nu fungerar filhanteraren.

 

Tack för hjälpen.

Lars

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...