Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Betald eller gratis mailkonto


Hakinger
 Share

Betalda eller gratis mailkonton  

10 medlemmar har röstat

  1. 1. Betalar du för mailkonto eller använder gratis från gmail, outlook osv?

    • Jag betalar
      1
    • Jag använder gratiskonto
      7
    • Både och
      2
    • Har egen mailserver
      0


Rekommendera Poster

Jag är lite nyfiken på hur många som betalar för ett mailkonto. Alltså fristående  "extern" mailleverantör. Inte de som ingår i t.ex. bredbandsleverantörers, mobiltelefoners o liknandes paket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, skrev Pentti H:

Jag är lite nyfiken på hur många som betalar för ett mailkonto. Alltså fristående  "extern" mailleverantör. Inte de som ingår i t.ex. bredbandsleverantörers, mobiltelefoners o liknandes paket.

Exempel på någon sådan mailleverantör? Finns t ex one.com, som väl inte tillhandahåller bredband eller mobilabonnemang. Men även där verkar e-posten ingå i andra abonnemang.


"E-post ingår i alla våra abonnemang."
https://www.one.com/sv/epost

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Några exempel på fristående mailleverantörer (på såna som tar ens integritet på allvar) Tutanota, Protonmail, Runbox, Posteo.de, Mailbox.org, Countermail.

Redigerad av Pentti H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är gmail trogen sedan.. eh, har jag kanske rensat lite, äldsta jag hittar är januari 2007

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft Gmail ända sedan man var tvungen att få en inbjudan från någon annan användare för att kunna skapa konto.

Men jag använder även hotmail.com och hotmail.se 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Registrerade mig med en RocketMail-adress en gång i världen. Som var gratis. Nåt skulle man ju ha, då.. Idag är det Gmail som gäller men har även Outlook och ProtonMail.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, skrev Pentti H:

Några exempel på fristående mailleverantörer (på såna som tar ens integritet på allvar) Tutanota, Protonmail, Runbox, Posteo.de, Mailbox.org, Countermail.

Någon av dessa känner jag igen, kanske läst om övriga någon gång men i så fall inte lagt dem på minnet.


Googlade och hittade en lista med några till leverantörer. En del anges vara gratis, men ändå med inriktning på integritet och säkerhet.

https://www.ovpn.com/sv/blog/mailtjanster/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, skrev ChristerE:

Någon av dessa känner jag igen, kanske läst om övriga någon gång men i så fall inte lagt dem på minnet.


Googlade och hittade en lista med några till leverantörer. En del anges vara gratis, men ändå med inriktning på integritet och säkerhet.

https://www.ovpn.com/sv/blog/mailtjanster/

 

Jag är skeptisk till gratistjänster, för på något sätt måste de tjäna pengar och gör de inte det så lägger de ner snarare förr än senare och då står man där med sin värdelösa mailadress. Som Ghostmail som var gratis verkar ha gjort. De enda pengar som finns att tjäna är via informationen man får via sin gratistjänst och som man säljer vidare, om man nu inte har reklam eller någon superrik mecenat.

Själv kör jag Runbox sen 6 år tillbaka men funderar på att byta till Tutanota inom ett par år då abonnemanget går ut, då Tutanota är mer än rimligt prissatt för alla de tjänster man får. Har även gmail som skräpkonto för sajter där man måste ange mail för att få något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...