Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Adam Alsing


Hockke
 Share

Rekommendera Poster

Adam var ju inte en person som jag fäst mig speciellt mycket vid. Jag ansåg nog ibland att han var lite mjäkig, tyvärr. Nu efteråt har jag förstått att det var hans snälla och vänliga natur som jag misstagit mig på.

På samma sätt som Jacob Dahlin (Jacobs stege) gav HIV ett ansikte i Sverige har Adam nu gjort det samma med Covid-19.

Jag har hört många kaxiga och hånfulla kommentarer från både unga och inte så unga att "det drabbar inte mig, jag tillhör ingen riskgrupp".

Men efter Adams död har dessa förståsigpåare börjat darra en aning på manschetten, Adam tillhörde ju ingen riskgrupp. "Kanske borde jag vara lite försiktig jag med". Döden har kommit lite närmare, även för oss odödliga.

Slutligen, experterna som ofta råder till obekväma åtgärder vet mycket väl vad de talar om. Det vet inte du, du tror dig bara veta.

 

Simma lugnt!

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En trevligare och naturligare programledare går knappast att hitta.

Tyckte han var fenomenal i Sveriges värsta bilförare och när han startade morgonprogrammet hos NRJ bytte jag kanal. (Till den då). Hört hans röst varje morgon på väg till jobbet sedan dess.

 

Att han bott i samma kommun, och gått i samma skola, som mig gav kanske lite extra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

elektronikfreak

Jag har alltid tyckt att Adam varit en mycket sympatisk programledare. Har väl egentligen mest bara sett troligen samtliga Tur i kärlek, Big Brother och Måndagsklubben. Men jag blev faktiskt lite chockad över att han inte klarade sig.

 

Lite märkligt att Sverige har procentuellt flest dödsfall i Norden och ligger på fjärde plats i världen när det gäller dödsfall. Det är väl bara Spanien, Italien och Storbritannien som har procentuellt fler dödsfall.

 

Procentuellt fler dödsfall syftar jag alltså på antalet dödsfall av 1 miljon medborgare. Där ligger Sverige FYRA i världen om jag inte minns fel. Men man inte ska lita på statistiken som SVT släpper?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, skrev elektronikfreak:

[...]Lite märkligt att Sverige har procentuellt flest dödsfall i Norden och ligger på fjärde plats i världen när det gäller dödsfall. Det är väl bara Spanien, Italien och Storbritannien som har procentuellt fler dödsfall. 

 

Procentuellt fler dödsfall syftar jag alltså på antalet dödsfall av 1 miljon medborgare. Där ligger Sverige FYRA i världen om jag inte minns fel. Men man inte ska lita på statistiken som SVT släpper?

 

Man kan nog lita på SVT, men man måste också förstå hur man skall använda deras verktyg. Man får själv välja vilka länders data man vill se (lägg till genom att klicka på det gröna plusset för namnlappen nedanför grafen). Initialt syns bara ett urval.

 

Här jag jag t.ex. lagt till Belgien och Nederländerna:

image.thumb.png.2a4b177f9fb4eeb70c9a6561ce19f3de.png

Därtill skall man nog vara försiktigt att dra alltför stora växlar på även dessa siffror då det kan skilja sig åt hur datat tas fram. Storbritannien t.ex. sägs ju behöva skriva upp dödstalen med ca 40 % då deras regering endast redovisar de dödsfall som registrerats på sjukhus.

 

Men tillbaks on-topic:

Ja Adam var en riktigt bra och underhållande programledare som uppenbarligen själv verkligen gillade de program han ledde och de deltagare som var med. Många vänner och andra som bara högst tillfälligt eller ytligt träffat honom vittnar om att han var en mycket vänlig, omtänksam och generös person. 

Helt klart en enorm förlust att han gick bort så tidigt.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...