Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Återkommande varningsruta ang otillgänglig plats


spirits_of_crime
 Share

Go to solution Solved by spirits_of_crime,

Rekommendera Poster

spirits_of_crime

Hej.
Sedan två dygn tillbaka har en varningsruta visats på min dator ca en gång/minut. I rutan visas en röd skylt med ett kryss och följande text:

Platsen är inte tillgänglig
C:/Program är inte tillgänglig.
Åtkomst nekad.
image.png.412d46a59c3925cd80919952cfc5ff21.png
Om jag stänger rutan kommer den tillbaka en minut senare. Enligt Avast har jag inte virus. Vad ska jag göra för att bli av med rutan permanent?

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gör du när det händer? Kan du öppna utforskaren och markera mappen ifråga utan att den ger varningen? Kan du starta program som är installerade i den mappen?
Jag sökte lite om det problemet. Som jag förstår det så kan inte windows läsa "platsen" där mappen finns av nån anledning. Kan bero på att hårddisken börjar bli dålig t.ex. För jag antar att du inte flyttat mappen "Program" någon annanstans? Eller ändrat namnet på mappen på något sätt (t.ex. skrivit "program" istället för "Program")
Här är några andra förklaringar och hur man prova fixa dem.

https://www.reginout.com/help-center/how-to-fix-location-is-not-available-error-in-windows-7-10/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här var väl ett vanligt problem förr, att C:\Program inte hittas eftersom den inte finns utan heter (hette) Program Files och programmen, eller Windows, fattade inte det med mellanslag.

 

Dock ska det ju inte poppa upp en gång i minuten.

 

Programmet Process Explorer kanske kan ge en hint.

https://docs.microsoft.com/en-us/sysinternals/downloads/process-explorer

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • Solution
spirits_of_crime
4 timmar sedan, skrev Josman:

Hittat en lösning? 

 

Jag testade råden jag fick men det fungerade inte. Återställde datorn och problemet försvann. Tack för hjälpen ändå!

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...