Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Flytta foto i Lightroom


Torparen
 Share

Go to solution Solved by Pelle Penna,

Recommended Posts

Hur gör jag om jag vill lägga redigerade foto i något moln, exvis OneDrive?

Link to comment
Share on other sites

Skapa en mapp i OneDrive mappen med passande namn. När du exporterar så väljer du bara att exportera till den mappen så flyger dom upp i molnet automatiskt.

Link to comment
Share on other sites

6 minuter sedan, skrev Hankki:

Skapa en mapp i OneDrive mappen med passande namn. När du exporterar så väljer du bara att exportera till den mappen så flyger dom upp i molnet automatiskt.

Tänk vad enkelt då man kan. Tack för tipset.

Link to comment
Share on other sites

20 minuter sedan, skrev Pelle Penna:

Men du hade ju avinstallerat OneDrive?

Ja du har rätt men om jag kan få programmet att funka enl mina önskemål. Så är jag inte sämre människa än att jag kan ångra mig.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

14 timmar sedan, skrev Pelle Penna:

Men du hade ju avinstallerat OneDrive?

Ja det var för att det krånglade och hart när omöjligt att få bort. Nu har jag sett att Google också har molntjänst. Bäst av allt är att Moderskeppet har kurs för denna tjänst.

Link to comment
Share on other sites

  • Solution
Pelle Penna

Fördelen med Google är att det är 3x så mycket lagringsutrymme gratis, dvs 15GB. Om man har eller skaffar en gmailadress så får man tillgång till detta. Sedan surfar man till Google drive och där kan man ladda upp eller ned filer. Sedan finns det också ett synkroniseringsverktyg att ladda ned till datorn. Där kan man sedan ange om du vill säkerhetskopiera hela datorn eller bara någon specifik katalog. Det skapas en Google katalog och där jag jag då skapat en genväg till skrivbordet. Jag har alltså en katalog på skrivbordet med en genvägspil på. De dokument som jag då vill skicka till molnet sparar jag/kopierar jag in i den och sedan sköter det sig självt.

Link to comment
Share on other sites

28 minuter sedan, skrev Pelle Penna:

Fördelen med Google är att det är 3x så mycket lagringsutrymme gratis, dvs 15GB. Om man har eller skaffar en gmailadress så får man tillgång till detta. Sedan surfar man till Google drive och där kan man ladda upp eller ned filer. Sedan finns det också ett synkroniseringsverktyg att ladda ned till datorn. Där kan man sedan ange om du vill säkerhetskopiera hela datorn eller bara någon specifik katalog. Det skapas en Google katalog och där jag jag då skapat en genväg till skrivbordet. Jag har alltså en katalog på skrivbordet med en genvägspil på. De dokument som jag då vill skicka till molnet sparar jag/kopierar jag in i den och sedan sköter det sig självt.

Tack Pelle som jag nämnde i mitt inlägg så har Moderskeppet en kurs på ämnet. Jag är medlem hos Moderskeppet.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share



×
×
  • Create New...