Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Flytta foto i Lightroom


Torparen
 Share

Go to solution Solved by Pelle Penna,

Rekommendera Poster

Hur gör jag om jag vill lägga redigerade foto i något moln, exvis OneDrive?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skapa en mapp i OneDrive mappen med passande namn. När du exporterar så väljer du bara att exportera till den mappen så flyger dom upp i molnet automatiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, skrev Hankki:

Skapa en mapp i OneDrive mappen med passande namn. När du exporterar så väljer du bara att exportera till den mappen så flyger dom upp i molnet automatiskt.

Tänk vad enkelt då man kan. Tack för tipset.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, skrev Pelle Penna:

Men du hade ju avinstallerat OneDrive?

Ja du har rätt men om jag kan få programmet att funka enl mina önskemål. Så är jag inte sämre människa än att jag kan ångra mig.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 timmar sedan, skrev Pelle Penna:

Men du hade ju avinstallerat OneDrive?

Ja det var för att det krånglade och hart när omöjligt att få bort. Nu har jag sett att Google också har molntjänst. Bäst av allt är att Moderskeppet har kurs för denna tjänst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution
Pelle Penna

Fördelen med Google är att det är 3x så mycket lagringsutrymme gratis, dvs 15GB. Om man har eller skaffar en gmailadress så får man tillgång till detta. Sedan surfar man till Google drive och där kan man ladda upp eller ned filer. Sedan finns det också ett synkroniseringsverktyg att ladda ned till datorn. Där kan man sedan ange om du vill säkerhetskopiera hela datorn eller bara någon specifik katalog. Det skapas en Google katalog och där jag jag då skapat en genväg till skrivbordet. Jag har alltså en katalog på skrivbordet med en genvägspil på. De dokument som jag då vill skicka till molnet sparar jag/kopierar jag in i den och sedan sköter det sig självt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 minuter sedan, skrev Pelle Penna:

Fördelen med Google är att det är 3x så mycket lagringsutrymme gratis, dvs 15GB. Om man har eller skaffar en gmailadress så får man tillgång till detta. Sedan surfar man till Google drive och där kan man ladda upp eller ned filer. Sedan finns det också ett synkroniseringsverktyg att ladda ned till datorn. Där kan man sedan ange om du vill säkerhetskopiera hela datorn eller bara någon specifik katalog. Det skapas en Google katalog och där jag jag då skapat en genväg till skrivbordet. Jag har alltså en katalog på skrivbordet med en genvägspil på. De dokument som jag då vill skicka till molnet sparar jag/kopierar jag in i den och sedan sköter det sig självt.

Tack Pelle som jag nämnde i mitt inlägg så har Moderskeppet en kurs på ämnet. Jag är medlem hos Moderskeppet.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...