mambofeber Posted April 10, 2020 Share Posted April 10, 2020 Hej, Grannen har en Macbook Air som visar - vad jag tror - är en core dump eller liknande. Jag vet inte vilket MacOS som körs på den eller hur gammal den är. Steg för steg för att återupprepa felet: 1. Starta Macbooken 2. Omgående visas bifogat felmeddelande. 3. Datorn startar om per automatik. 4. Steg 2-3 upprepas 3 gånger innan symbolen "cirkel med diagonalt streck i" visas. Jämför en förbudsskylt. Någon som kan hjälpa mig att tolka bifogad bild och ev förklaring vad det beror på? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael63 Posted April 10, 2020 Share Posted April 10, 2020 Med tanke på vilken kärna som visas kan det vara macOS Sierra (10.12) från 2016. Hade en bra-att-ha-länk med tangentbordskombinationer att testa: https://support.apple.com/sv-se/HT201255 Att tänka på om ni startar från skiva och kör något "reparationsmoment" är att disken i datorn kan benämnas "skiva". Uttryck som "skivverktyg" kan få en att tänka på något med DVD-läsaren osv. men det gäller alltså disken. mambofeber 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phenomen Posted April 10, 2020 Share Posted April 10, 2020 Vad gjorde man innan felet inträffade? uppdaterade man OS:et? Skärmdumpen säger inte mycket utom att det är CPU-trådning relaterat... Testa att återställa/installera OS med versionen som datorn kom med.. mambofeber 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts