Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Snälla hjälp!!! Kan inte ansluta till wifi


Akuthjälp
 Share

Rekommendera Poster

Hej! Jag har Windows 8.1 på en Asus g20bm dator. Jag kan inte ansluta eller hitta något Wi-Fi. Det står bara ”inga nätverk är tillgängliga”. Jag har klickat på ”visa anslutningsinställningar” och det verkar som att jag behöver en ethernet kabel men det är omöjligt för mig att koppla in en ethernet kabel till min dator från där jag sitter. Behöver verkligen trådlöst nätverk. Snälla hjälp mig för jag kan nästan inget om datorer. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, skrev Akuthjälp:

Jag har Windows 8.1 på en Asus g20bm dator. Jag kan inte ansluta eller hitta något Wi-Fi. Det står bara ”inga nätverk är tillgängliga”.

Har du möjligtvis stängt av WiFi, som det brukar gå att göra med tangenter på bärbara, eller i Meddelandefältet (som väl också finns i Windows 8).


Här verkar problemet vara något annat, men FN+F2 nämns som kanske stämmer med ditt tangentbord.
https://rog.asus.com/forum/showthread.php?32159-FN-F2-WIFI-toggle-not-working-Cannot-detect-networks


Är WiFi avstängt kanske du kan klicka på jordgloben eller symbolen för meddelanden (eller motsvarande i Windows 8), om det fungerar som i Windows 10, och där aktivera WiFi igen.

 


436331183_Kaninteanslutatillwifi.jpg.cf54a01d72365166e6c49187517a1510.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...