Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Nyhetsroboten

Microsoft Edge går om Firefox på datorer

Rekommendera Poster

Intressant. Läser ofta att många skyr Firefox av nån anledning. Jag förstår inte varför, nuförtiden. Jag körde Vivaldi i några år då den kunde man konfigurera som man ville (ofta utan några webläsartillägg och var hyfsat snabb) jag tyckte att Firefox blev lite slö med alla tillägg jag hade. Men sen quantum-motorn kom så testade jag igen. Blaffade på med alla mina 20 måsteha-tillägg och den är blixtsnabb, både i windows och Linux. Sen att de satsar hårt på integritet skadar ju inte heller.
På jobbet finns Edge, men förstår inte vad som är så speciellt med den, förutom att den är lite snabbare än internet explorer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Intressant så till vida att, hur mäts detta? Tycker mig jämt se att det bara är ett (1) företag som mäter...?

Gäller denna mätning samtliga webbläsare både för privat bruk och företag?
Företag brukar oftast bara tillåta den webbläsare som finns i operativet, alltså IExplorer och/eller  Edge, privat är det ju blandat.

Edge tycker jag är lika bra som IE är och varit...:lol:. Chrome har jag inte hittat någon känsla för ännu:blush:, jo jag testar lite olika ibland.

Firefox...Den har man ju alltid haft sedan begynnelsen.

Ska man tro på dessa mätföretag, så lär väl t.ex Firefox, Opera och andra, i framtiden få ge sig, och man blir tvungen att snällt byta...Eller?

Detta var bara lite små undringar...;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...