Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Trustedinstaller


Torparen
 Share

Go to solution Solved by Torparen,

Rekommendera Poster

Trots att jag har avinst OneDrive och appen är borta så ställer programmet till problem. Jag skall inte gå in på problemen just nu. Men min fråga nu är: Då jag använder sökfunktionen på C-disken och söker på OneDrive, får jag upp mer än 30 filer i vilka namnet OneDrive ingår. Då jag försöker ta bort dessa får jag upp "det krävs trustedinstaller för att ta bort filerna. Så min fråga blir: vad är trustedinstaller och var finner jag igen denna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Torparen:

Då jag använder sökfunktionen på C-disken och söker på OneDrive, får jag upp mer än 30 filer i vilka namnet OneDrive ingår. Då jag försöker ta bort dessa ...

Är det din första tanke, jag tar bort filerna? Du har inte funderat på vad det kan ställa till med?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, skrev ChristerE:

Är det din första tanke, jag tar bort filerna? Du har inte funderat på vad det kan ställa till med?

Ja jag vill ha bort allt som har med OneDrive att göra. Ställer till en massa besvär då jag importerar bilder till Lightroom, så mycket problem att jag känner mig uppgiven.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TrustedInstaller är det tjänst (program) som utför installationer och avinstallationer. Du kan inte radera filer som hör till OneDrive-program/app rakt av för då kommer du att få stora problem med datorn och antagligen måste då Windows installeras om.

 

Du har ju tidigare skrivit att du inte längre har problem med OneDrive efter att du hade fått privat support.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev Cecilia:

TrustedInstaller är det tjänst (program) som utför installationer och avinstallationer. Du kan inte radera filer som hör till OneDrive-program/app rakt av för då kommer du att få stora problem med datorn och antagligen måste då Windows installeras om.

 

Du har ju tidigare skrivit att du inte längre har problem med OneDrive efter att du hade fått privat support.

Inte längre problem med datorn. Nä jag trodde det ända tills jag importerade bilder till Lightroom .

De problem jag då får gör att jag ej kan använda Lightroom. Jag är säker på att det är Windows som är boven. Av säkerhetsskäl har jag även mina bilder på en ext disk, om jag importerar från denna inga problem. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, skrev Cecilia:

Har du fått tillräckligt med svar när det gäller TrustedInstaller?

Nej jag vet ej hur jag kommer åt Trustedinstaller. Har skrivit till Microsoft om alla filerna 130 st. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TrustedInstaller används när man avinstallerar program, avinstallation är enda sättet att få bort filerna som blockeras med det meddelandet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Cecilia:

TrustedInstaller används när man avinstallerar program, avinstallation är enda sättet att få bort filerna som blockeras med det meddelandet.

Ja det har jag fattat men hur kommer jag åt programmet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det görs när du avinstallerar ett program eller en app.

Om det finns OneDrive-filer i datorn som verkligen används så är inte OneDrive avinstallerad.

Om OneDrive är avinstallerad så spelar det ingen roll om det finns några filer kvar för de används inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, skrev Torparen:

Inte längre problem med datorn. Nä jag trodde det ända tills jag importerade bilder till Lightroom .

De problem jag då får gör att jag ej kan använda Lightroom. Jag är säker på att det är Windows som är boven.

Vad är det som stör import av bilder till Lightroom?

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

34 minuter sedan, skrev Laso:

Vad är det som stör import av bilder till Lightroom?

Jo så här är det: jag har bilderna i en mapp på hårdisken. Då jag importerar bilderna så har bilderna hamnat i en annan mapp på en helt annan plats på hårdisken.

På den nya platsen så ingår OneDrive i filen. 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

48 minuter sedan, skrev Cecilia:

Det görs när du avinstallerar ett program eller en app.

Om det finns OneDrive-filer i datorn som verkligen används så är inte OneDrive avinstallerad.

Om OneDrive är avinstallerad så spelar det ingen roll om det finns några filer kvar för de används inte.

OneDrive finns ej som en app längre. Men om jag importerar bilder från mapp på disken, så då jag efter importen kollar så har filen hamnat på en helt annan plats i filnamnet ingår OneDrive.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

42 minuter sedan, skrev Laso:

Vad är det som stör import av bilder till Lightroom?

 

Kolla svaret till Cecillia

 

 

 

53 minuter sedan, skrev Cecilia:

Det görs när du avinstallerar ett program eller en app.

Om det finns OneDrive-filer i datorn som verkligen används så är inte OneDrive avinstallerad.

Om OneDrive är avinstallerad så spelar det ingen roll om det finns några filer kvar för de används inte.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla låt denna tråd handla om TrustedInstaller och inte om annat. Det blir så väldigt svårförståeligt och rörigt när flera frågor ska avhandlas i samma tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, skrev Cecilia:

Snälla låt denna tråd handla om TrustedInstaller och inte om annat. Det blir så väldigt svårförståeligt och rörigt när flera frågor ska avhandlas i samma tråd.

Sorry tänkte att det vore bra att veta varför Trusteinstaller är aktuellt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trusteinstaller är ju en komponent i Windows, så den går ju inte att avinstallera.

Onedrive går inte heller att helt avinstallera, går bara att avaktivera.

 

Men jag hittar ändå ingen koppling mot felet för andra program.

Nåväl, får bli i en annan tråd, här kommer jag inte längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Till min stora glädje haver jag löst problemet som jag behövde trustedinstaller. Även om det är utanför tråden vill jag skryta med att efter ca 20 timmars jobb löste jag problemet för Windowssupporten.

Tack för alla tips jag fått.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...