Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ulyana


Mikael63
 Share

Rekommendera Poster

  • 5 veckor senare...
  • 1 month later...
  • 2 veckor senare...
36 minuter sedan, skrev Mikael63:

Testversionen kom den 7/6.

Officiellt ingen Betaversion än.

Ok , men denna betan fungerar kanon änsålänge...jag installera på en separat disk, bara för att testa..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det att enkelt uppdatera 19 till 20 på något sätt så inställningar och annat sparas?

Noob

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev smeghead:

Går det att enkelt uppdatera 19 till 20 på något sätt så inställningar och annat sparas?

Noob

Vi får avvakta lite så får vi se.

När 19 släpptes så skulle instruktioner komma om hur man uppgraderar och jag antar att det blir lika denna gång, att 20 släpps och lite senare info hur man uppgraderar. Dock är det ju först Beta-versionen som kommer att släppas.

Har du 32-bitarsversionen av 19.x så kommer det knappast att fungera då 20 enbart kommer att finnas tillgänglig som 64-bitars.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2020-06-12 på 22:36, skrev vohubbe:

Ok , men denna betan fungerar kanon änsålänge...jag installera på en separat disk, bara för att testa..

Installerat på en testdator, men egentligen inget mer än så. Känns fräscht.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 timmar sedan, skrev Mikael63:

Installerat på en testdator, men egentligen inget mer än så. Känns fräscht.

 

Japp, märks inte mycket nytt (för mej som normalanvändare) gillar de nya färgerna, och "Warpinator" verkar interessant....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja Warpinator funkar fint för att skyffla filer men fungerar inte som en ersättare till delade mappar där man ju kan öppna filer direkt på fjärrdatorn.

Funkar väl eg. som filöverföringen i AnyDesk / Teamviewer

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Hej, kör nu Mint 20 Beta skarpt på två Datorer, en laptop och en "gammal" stationär, få säja att allt fungerar klockrent för mina behov.....?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2020-06-13 på 21:46, skrev Mikael63:

Vi får avvakta lite så får vi se.

När 19 släpptes så skulle instruktioner komma om hur man uppgraderar och jag antar att det blir lika denna gång, att 20 släpps och lite senare info hur man uppgraderar. Dock är det ju först Beta-versionen som kommer att släppas.

Har du 32-bitarsversionen av 19.x så kommer det knappast att fungera då 20 enbart kommer att finnas tillgänglig som 64-bitars.

Jag kör 64-bitars så det är lugnt.. Hoppas bara man kan uppdatera på ett smidigt sätt för jag har gjort inställningar i ver. 19 som jag knappt själv vet hur jag lyckades med. Mycket google kan jag säga. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från bloggen:

 

Upgrade instructions:

  • This BETA release might contain critical bugs, please only use it for testing purposes and to help the Linux Mint team fix issues prior to the stable release.
  • It will be possible to upgrade from this BETA to the stable release.
  • It will also be possible to upgrade from Linux Mint 19.3.
  • Upgrade instructions will be published after the stable release of Linux Mint 20.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lyckats med att få en nyckel för ssh.. Vettefasen om jag lyckas med det igen.


Det var mycket krångel å få till det vill jag minnas.

Kör även tunnlar via ssh. Funkar kalas.

Det vore fint om det funkade även efter uppdatering till 20. ?

 

Redigerad av smeghead
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu så:

 

https://blog.linuxmint.com/?p=3928

 

https://blog.linuxmint.com/?p=3930

 

https://blog.linuxmint.com/?p=3929

 

Se även Mintforumet:

https://linuxmint.se/forum/viewtopic.php?f=15&t=1097#p7339

 

OBS!

Citat

Upgrade instructions:

Announcements will be made in July with instructions on how to upgrade from Linux Mint 19.3.

 

 

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

49 minuter sedan, skrev Mikael63:

Thanks...och vi som kör Betan kan bara fortsätta, som det var med 19.3, hoppas jag iaf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, skrev vohubbe:

Thanks...och vi som kör Betan kan bara fortsätta, som det var med 19.3, hoppas jag iaf

Ja, precis.

 

Citat

If you are running the BETA use the Update Manager to apply available updates.

 

Jag hade först en uppdatering av själva Uppdateringshanteraren, sedan 51 nya uppdateringar.

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Mikael63:

Ja, precis.

 

 

Jag hade först en uppdatering av själva Uppdateringshanteraren, sedan 51 nya uppdateringar.

 

samma här..

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...