Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Import av kontakter i Office Outlook


Aja
 Share

Rekommendera Poster

I min stationära dator har jag massor av kontakter. Har nu upptäckt att de inte finns i min laptop. Har Office 2019 i båda. I filträdet har jag hittat en fil Kontakter där alla kontakter slutar med .contact. Jag skulle vilja importera dessa i outlook i min laptop men vet inte hur man får in en sådan fil. Tacksam för tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enklast är väl att använda export/import från Outlook snarare än fiffla med filer. 

Exportera från din stationära: 

https://support.office.com/sv-se/article/exportera-kontakter-från-outlook-10f09abd-643c-4495-bb80-543714eca73f

och importera sen i din laptop:

https://support.office.com/sv-se/article/importera-kontakter-till-outlook-bb796340-b58a-46c1-90c7-b549b8f3c5f8

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det förstår jag, MEN problemet är att jag inte har tillgång till min stationära dator i min coronaisolering och tänkte jag skulle kunna lura in dessa kontakter via den fil jag hittat i hårddisken som slutar på .contacts.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte riktigt hur du kommer åt filen men ej Outlook ? 
 

Är ej säker men tror inte att .contacts-filen är från Outlook så väldigt osäker på att det faktiskt är korrekt kontakter (de som du tror det är).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Filen hittar jag under C:/. Kanske det kan vara Google-kontakter som ligger där? Jag får väl klara mig utan dessa, eller gå in i hårddisk-filen om jag söker en kontakt. Allting är ju så annorlunda nu så man har ju fått lära om med både det en a och det andra ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer inte åt den kontaktlista jag har i den stationära datorn via webmail outlook.com.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte..

 

14 timmar sedan, skrev Aja:

I filträdet har jag hittat en fil Kontakter där alla kontakter slutar med .contact.

I den stationära eller i din laptop?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Filen finns i laptoppen

Den här datorn>Windows (C:)>Användare>Mitt namn>Kontakter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

31 minuter sedan, skrev Aja:

Filen finns i laptoppen

Den här datorn>Windows (C:)>Användare>Mitt namn>Kontakter

Okej, men det finns väl inget som säger att DE kontakterna skulle komma från den stationära?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det gör det inte. Men det är betydligt fler kontakter än dem jag har i outlook i laptoppen. Jag kan hanka mig fram utan att detta funkar tills jag får tillgång till min stationära dator troligen om några veckor då jag kan exportera kontakterna därifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pelle Penna

Har du kontakterna i mobilen? Jag har en iPhone med en gmailadress som del i Apple Id och när jag i Windows 10 inbyggda program E-post, lade in den e-postadressen i det programmet  där så kom även alla kontakterna från telefonen. Är dock lite osäker på om det är iPhone som pratar med mig eller en tidigare Samsung men allt finns där.

Normalt använder jag Office Outlook som eposthanterare men jag har båda programmen för olika mailadresser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en androidmobil med gmail-adress och i den finns massa kontakter, kanske inte exakt samma som i Office Outlook i den stationära datorn.

 

När jag i Office Outlook i laptoppen börjar att skriva en e-postadress i adressraden så dyker olika alternativ upp - men de tycks inte komma från Kontaktlistan i Outlook för där finns endast tre kontakter. Undrar var dessa adresser hämtas? Kanske är det gmail-adresser??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...