Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

MS Office


Okunnig och frågvis
 Share

Rekommendera Poster

Okunnig och frågvis

I stort sett varje gång jag startar ett office-program, Outlook, Excel etc, kommer det upp "Microsoft respekterar din sekretess". Där ska man svara på om man vill dela med sig av information till Microsoft. Jag svarar konsekvent nej och straffas med frågan ständigt återkommer.

Kan man bli av med eländet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ricky Flemings svar i MH_s tråd verkar ha hjälpt några.
RickyFlemings svar: "For Office 2016 (I am using Retail Version) I open Excel (Word, Outllook, whatever) and click on File then Account. Under the "Account Privacy" click manage settings. Uncheck all the check boxes and restart The Office application."
Jag uppfattar hans instruktion som
Öppna ett Worddokument, gå till Arkiv > Konto. Under Kontosekretess väljer du Hantera inställningar. Där avbockar du alla ibockade rutor. Stäng dokumentet och öppna det igen. Gör samma sak med ett Exceldokument.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okunnig och frågvis

mbgtmari  //  Under Konto - Hantera inställningar är kryssrutan Skicka ytterligare diagnostik inte i-kryssad. Jag tror inte lösningen finns där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okunnig och frågvis
Postad (redigerade)

mbgtmari  //  Nu har jag tagit bort kryssen under Anslutna funktioner och startat om. Vi får se om det hjälper

Dessvärre hjälpte det inte att avbocka som Ricky Flemings föreslog. Idag 1/4 var  "Microsoft respekterar din sekretess" tillbaka

Redigerad av Okunnig och frågvis
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...