Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Access försvann


Rophphe
 Share

Rekommendera Poster

Mitt Access försvann!!??

Jag har jobbat länge med Access. men nu har det försvunnit. Minst sagt frustrerande när jag jobbat flerra dagar på en applikation. Det började med att Access startade automatiskt vid datorstart. För att stänga måste jag gå via Aktivitetshanteraren.  Även ikonen i startmenyn är borta. Jag kan öppna mina gamla applikationer men den jag håller på med hittar jag inte (den är sparad). Ny debiteringsperiod (Office 365) sker 2/4 2020. Vad händer.....??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 timmar sedan, skrev Rophphe:

Jag kan öppna mina gamla applikationer

I Access?

 

17 timmar sedan, skrev Rophphe:

Det började med att Access startade automatiskt vid datorstart. För att stänga måste jag gå via Aktivitetshanteraren. 

Har du ändrat något för att Access inte ska starta automatisk längre?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte vad jag vet.....

När jag startar datorn verkar Access öppna alla .accdb jag har för när jag stänger med X ligger det flera access bakom. Det kan vara ett tiotal... (dessutom har Excel också börjat autostarta).

När allt är stängt och jag vill öppna en applikation från utforskaren med dubbelklick, startar den som "färdig" applikation d.v.s. jag kommer inte åt den i designläge. För att göra det måste jag köra "Öppna med"....

Försöker jag öppna MSACCESS.EXE från utforskaren får jag upp som bif. bild   visar

(Och varför har ikonen försvunnit från start menyn..?)

Access.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Access finns ju helt klart installerat och kan köra så det har ju inte försvunnit i alla fall utan det verkar gälla ett problem inne i Acess och därför flyttar jag din fråga till underforumet för Access-frågor.

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...