Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inloggningsproblem tidskrift


Torparen
 Share

Rekommendera Poster

Först för er kännedom jag vistas i Spanien, här är det nu utegångsförbud, får gå 100 meter med hunden.

Så till mitt problem: Jag har tecknat abonnemang för tidskriften Nya Tider. När jag har skrivit in lösenord och avser logga in så kommer jag ej in. Kan då via länk teckna nytt lösenord, men ånyo misslyckas inloggningen. Då min hustru loggar in inga problem. Har haft kontakt med supporten  rekommenderades starta om datorn, men ingen förändring. Inga problem med inloggning till andra sidor ex. Facebook.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Loggar din hustru in på samma dator och webläsare som du? Om så är fallet så är det nog tidningen som har problem med att registrera ditt konto.
Om inte så prova en annan webläsare för säkerhets skull.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 timmar sedan, skrev Pentti H:

Loggar din hustru in på samma dator och webläsare som du? Om så är fallet så är det nog tidningen som har problem med att registrera ditt konto.
Om inte så prova en annan webläsare för säkerhets skull.

Nej hon har egen dator. Webbläsare hur ser jag vilken jag har?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att du använder windows och då torde du köra Internet explorer eller kanske Edge om du inte installerat någon annan, men eftersom du inte vet vilken du har så har du förmodligen inte gjort det.

Det du kan prova först är att köra webläsaren i "inkognito" läge, då laddas webläsaren "ren" utan eventuella tillägg som kan störa. Instruktion här https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.443695/surfa-inkognito--sa-ser-ingen-vad-du-gjort
Eller så kan du installera en annan webläsare. Gör så här:
Gå till https://www.mozilla.org/sv-SE/firefox/new/
Klicka på "hämta nu"
Välj "kör" på popurutan du får så installeras firefox webläsare. Det bör bli en ikon på skrivbordet eller så går du till startknappen, menyn där du startar programmen, till vänster och klicka på den och skriver "firefox" så kommer den ikonen upp så du kan starta den och prova och se om det går bättre att logga in i den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Torparen använder Google Chrome, som han ibland kallar för Google. Se t ex https://eforum.idg.se/topic/358933-google/ Jag tycker inte han ska installera en till webbläsare.

 

@Torparen prova rensa cachen i Chrome, se skärmklipp i länken till din Googletråd, så kanske problemet löser sig.

Redigerad av mbgtmari
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

46 minuter sedan, skrev mbgtmari:

Torparen använder Google Chrome, som han ibland kallar för Google. Se t ex https://eforum.idg.se/topic/358933-google/ Jag tycker inte han ska installera en till webbläsare.

 

@Torparen prova rensa cachen i Chrome, se skärmklipp i länken till din Googletråd, så kanske problemet löser sig.

Har nu rensat cacheminnet ingen förändring

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa att rensa alla kakor som tidningen satt, starta i incognito. Testa med annan webbläsare.

Rensa kakor/lagring för en site har de gömt undan rejält i chrome.

Enklaste vägen är nog

Ladda tidningens hemsida.

Högerklicka på sidan och välj inspektera.

I den yta som nu kommer upp kan du långt till höger hitta fältet "Application". Klicka på det. Under Storage (eller lagring) finns alla data som sidan sparat. rensa allt. I värsta fall blir du utloggad.

 

Om du kör incognito, privat läge, är det samma som att rensa. Då har webbläsaren ingen access till andra data än de som rör det som visas i incognito.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, skrev Monshi:

Testa att rensa alla kakor som tidningen satt, starta i incognito. Testa med annan webbläsare.

Rensa kakor/lagring för en site har de gömt undan rejält i chrome.

Enklaste vägen är nog

Ladda tidningens hemsida.

Högerklicka på sidan och välj inspektera.

I den yta som nu kommer upp kan du långt till höger hitta fältet "Application". Klicka på det. Under Storage (eller lagring) finns alla data som sidan sparat. rensa allt. I värsta fall blir du utloggad.

 

Om du kör incognito, privat läge, är det samma som att rensa. Då har webbläsaren ingen access till andra data än de som rör det som visas i incognito.

 

2 saker: är det skillnad om min hustru loggar in från sin dator? Sedan tack för dina tips, men jag har ej kunskaper att genomföra dessa. Har skrivit till supporten så vi får avvakta. tack så länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

32 minuter sedan, skrev Torparen:

är det skillnad om min hustru loggar in från sin dator?

Om det fungerar för din hustru att logga in från sin dator kan du prova följande:

 

1) Du provar logga in från hennes dator och se om det fungerar

2) Din hustru provar logga in från din dator och ser om det fungerar.

 

Om det är något med just din dator som gör att det inte fungerar borde din hustru få samma fel som du då ni kör från din dator. Om du kan logga in från din hustrus dator och det fungerar, då är det något i din dator som orsakar problem.

 

Inte säkert att det leder till någon lösning, men ett steg närmare en lösning kan det vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, skrev Automan:

Om det fungerar för din hustru att logga in från sin dator kan du prova följande:

 

1) Du provar logga in från hennes dator och se om det fungerar

2) Din hustru provar logga in från din dator och ser om det fungerar.

 

Om det är något med just din dator som gör att det inte fungerar borde din hustru få samma fel som du då ni kör från din dator. Om du kan logga in från din hustrus dator och det fungerar, då är det något i din dator som orsakar problem.

 

Inte säkert att det leder till någon lösning, men ett steg närmare en lösning kan det vara.

Allt 1  och 2 inga problem 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, skrev Torparen:

Allt 1  och 2 inga problem

Ok, så du kan logga in på ditt konto på tidningen om du använder din hustrus dator, men inte om du gör samma sak från din egen dator. För din hustru fungerar det på bägge datorerna utan problem

 

Någonting är fel på din dator, men jag vet inte vad det skulle kunna vara. Utgår från att du har skrivit in rätt lösenord och att du inte har CapsLock aktiverat då du försöker logga in.

 

Har du provat att logga in, då du har webbläsaren i incognito läget? 

 

image.png.ac0a19cc2d232b3b13fe78731d30aae0.png

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, skrev Automan:

Ok, så du kan logga in på ditt konto på tidningen om du använder din hustrus dator, men inte om du gör samma sak från din egen dator. För din hustru fungerar det på bägge datorerna utan problem

 

Någonting är fel på din dator, men jag vet inte vad det skulle kunna vara. Utgår från att du har skrivit in rätt lösenord och att du inte har CapsLock aktiverat då du försöker logga in.

 

Har du provat att logga in, då du har webbläsaren i incognito läget? 

 

image.png.ac0a19cc2d232b3b13fe78731d30aae0.png

 

 

Har du provat att logga in, då du har webbläsaren i incognito läget?  ?????????????????????????

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, skrev Torparen:

?????????????????????????

Du öppnar ett nytt incognito fönster i webbläsaren genom att välja det alternativet i menyn.

Därefter testar du att logga in som tidigare för att se om det gör någon skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev mbgtmari:

Här är Automans skärmbild på svenska

1692852415_ChromeNyttinkognitofnster.png.c1643bab027fb619d15e63d8d80bd6cf.png

eftersom jag har Chrome på svenska.

Sorry fattar ej

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, skrev Torparen:

Sorry fattar ej

Var tar det stopp någonstans? Du kan även använda kortkommadot CTRL + SHIFT + N (Du ska hålla ned dessa 3 tangengter samtidigt) för att öppna ett nytt fönster i Inkognitoläge

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

27 minuter sedan, skrev Automan:

Var tar det stopp någonstans? Du kan även använda kortkommadot CTRL + SHIFT + N (Du ska hålla ned dessa 3 tangengter samtidigt) för att öppna ett nytt fönster i Inkognitoläge

 

I dag fick jag en faktura på prenumerationen men jag har redan betalat. Kanske är detta orsaken till problemen. Så jag föreslår att vi avvaktar besked från redaktionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...