Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mobil abonnemang Telia


Martassen
 Share

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har haft ett privatabonnemang (mobiltelefon) hos Telia. Gjorde om det till ett företagsabonemang för lite över 1 årsedan. (Privatabonemanget hade då gått ut). Jag behöll då samma mobilnummer. 
När företagsabbonemanget går ut ungefär om ett år kan jag då göra det till ett privatabonemang igen och samtidigt ha samma mobilnummer?  Ej säkert det blir så men tänkte höra om

någon vet. Tänkte framöver om det kan bli mer lönsamt köra privatabonemang när det gått ut. 
 

Edit:

Jag frågade Telia via chatt och de sa det går utmärkt. 

Redigerad av Martassen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, skrev Martassen:

När företagsabbonemanget går ut ...

Inte direkt svar på frågan, men ... du verkar ha en bindningstid ("avbetalning", för mobilen) knuten till abonnemanget. Abonnemang brukar inte gå ut, de får man säga upp för att avsluta dem. Så frågan blir då om en bindningstid kan flyttas till ett annat abonnemang, och det redan nu (att kvarvarande bindningstid "ärvs" av det nya abonnemanget). Det kan nog gå om man byter till ett dyrare abonnemang, kan man tolka Telias formulering, se länken. Det tjänar ju Telia på, men det var ju billigare du tänkte att det ska bli. Det finns kanske begränsningar för byte mellan privat- och företagsabonnemang också.


"Kan jag förändra mina abonnemang istället för att avsluta dem?"
"... till ett mobilabonnemang med mindre surfmängd, förutsatt att du inte har någon bindningstid."

https://www.telia.se/privat/support/avsluta

 


 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, skrev ChristerE:

("avbetalning", för mobilen) knuten till abonnemanget. 


 

Ett abonnemang kan vara bundet av flera andra anledningar än "avbetalning" av mobil.
Det kan t ex vara en lägre abonnemangskostnad för 12 månader om du tecknar avtal på 24 månader och har alltså inget som helst med kostnaden för telefonen att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Ja precis jag har avbetalning och bindningstid. Konverteringen ifrån företagsabonemang till privat skulle isåfall göras när bindningstiden gått ut efter 2 år. (Om jag nu vill göra det)

 

Jag chattade som sagt med Telia och frågade om man kunde göra det och behålla telefonnumret och de sa det funkar bra. Att man bara skriver under ett papper sa han.

Redigerad av Martassen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...