Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Videos på youtube


Martassen
 Share

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har under dessa Coronatider spelat in en 30 minuters lektion i Word på video. Har lagt upp lektionen på hjärntorget så mina studenter kan se lektionen. Skolan och jag har konstaterat vi kör distans och jag vill göra det så bra som möjligt för mina studenter så de kan se mina föreläsningar med mitt material på video och sedan sitta och labba. 

 

Jag kommer göra fler lektioner framöver som är runt 30 minuter per lektion.

 

En tanke som slog mig är att om filmerna ligger på hjärntorget kan ju filmerna spridas vilket dock inte är någon katastrof men de är bara till för studenterna. 

Hur löser jag detta? Det är jag som gör filmerna och jag har ett eget företag. 
 

Kan jag skapa ett konto på typ youtube så bara studenterna kan se filmerna med inlogg och att de ej går tanka ner filmerna där ifrån? 
 

första lektionen som jag la upp på hjärntorget  idag sa jag inte ens mitt namn eller något utan bara körde på ?. Framtida lektioner kommer jag säga eller skriva mitt namn i filmerna för det är ju jag som pratar och ligger bakom detta. 
 

Nån som har en lite lösning hur jag ska tänka och lösning på detta?  ?

 

Tack på förhand 
 


 

Redigerad av Martassen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjärntorget är ju en mer stängd plattform än vad YT är och du behöver inte ens ett konto där för att börja tanka ner material.

Allt på YT går att ladda ner. Exakta lösningen har jag inte direkt, men vimeo kan ju vara ett alternativ. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt som går att se går förmodligen också att ladda hem, på ett eller annat sätt.

Du får kanske räkna med att det kan ske och i stället begränsa vilka som har tillgång till dem, eller får tillgång initialt åtminstone.

OneDrive, Dropbox, Google Drive eller kanske WeTransfer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, skrev Mikael63:

Allt som går att se går förmodligen också att ladda hem, på ett eller annat sätt.

Du får kanske räkna med att det kan ske och i stället begränsa vilka som har tillgång till dem, eller får tillgång initialt åtminstone.

OneDrive, Dropbox, Google Drive eller kanske WeTransfer?

Vimeo verkar ha en bättre spärr för nerladdning dock. Men det skulle inte förvåna mig om det finns tjänster för o gå runt även det. 

 

OneDrive, Dropbox, Google Drive = väldigt bra tjänster om man vill sprida material. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Fast jag gör detta för att studenterna ska få det så bra som möjligt faktiskt och bjuder på spridningen. Föreläsning på videos är mitt initiativ då det blir så likt som möjligt nu under corona. De får ju även skriftligt material i pdf . Vill mer få in att det iallafall är jag som gör materialet och tanken med tuben var väl mer jag kan skriva till mitt namn där. Jag kan ju iallafall säga , nämna mitt namn och företag i mina fortsatta lektionsfilmer på hjärntorget.  ?
 

Bästs möjliga för studenterna.

Redigerad av Martassen
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...