Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Flera skärmar OCH flera skrivbord i Win10 hur växla smidigt


Pär-Hälge
 Share

Rekommendera Poster

Pär-Hälge

Hej

Windows 10 erbjuder flera skrivbord  (win+tab) ett bra hjälpmedel men alla användare beskrivningar jag hittar omfattar bara en skärm / dator.

Om jag på min laptop börjar på skrivbord 1 med att öppna 2 program, för över ett till extern skärm (skrivbord 1). Växlar till skrivbord 2,3,4 osv och gör på samma sätt så fungerar det bra.

Men detta kräver ju att jag på förhand vet vad jag vill se samtidigt på mina skärmar, men så fungerar det ju sällan i praktiken. Jag har försökt ändra på ordningen på olika sätt men inte riktigt fattat logiken.

Hur ändrar jag på ett enkelt sätt tex. Skrivbord 2. Skärm 2 att visa det som från början visades på Skrivbord 3. Skärm 1 eller 2? Jag skulle vilja kunna plocka ner alla program från alla skrivbord och skärmar tillfälligt för att på nytt plocka upp dem igen på "rätt" skärm och skrivbord. Med nuvarande inställning ser jag endast alla öppna program under valt skrivbord. Så hur flyttar man programmen mellan skrivborden.

 

Tackar för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är osäker på vad du menar men man kan ställa in att alla fönster (program) för alla virtuella skrivbord syns i aktivitetslisten i stället för att bara det just nu aktuella skrivbordets fönster finns med. Guide: https://www.tenforums.com/tutorials/4751-select-desktops-show-open-windows-taskbar-windows-10-a.html

Guiden avslutas med länkar till andra guider som också handlar om virtuella skrivbord så kolla bland dem om guiden inte innehåller det du vill göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...