1667690 Posted March 15, 2020 Share Posted March 15, 2020 Har en skrivare Canon TS5150. Den har haft trådlös förbindelse med datorn . Jag har nu bytt routern till en nyare modell av samma router (Technicolor från Telia). Därefter har det inte gått att skriva ut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Automan Posted March 15, 2020 Share Posted March 15, 2020 Om du loggar in på din router kan du se din skrivare i listan över nätverksenheter? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael63 Posted March 15, 2020 Share Posted March 15, 2020 Skrivaren har troligen tilldelats en annan ip-adress. Enklast kan vara att ta bort skrivaren från installerade skrivare och lägg till den på nytt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
polken Posted March 15, 2020 Share Posted March 15, 2020 Har du anslutit skrivaren till ditt nya WIFI? Link to comment Share on other sites More sharing options...
1667690 Posted March 16, 2020 Author Share Posted March 16, 2020 Jag har hämtat drivrutinen från Canon. Och med hjälp av kabel gick det att få igång skrivaren. Däremot strejkar den trådlösa anslutningen. Får nöja mig med det, kanske. Link to comment Share on other sites More sharing options...
polken Posted March 16, 2020 Share Posted March 16, 2020 3 minuter sedan, skrev 1667690: Jag har hämtat drivrutinen från Canon. Och med hjälp av kabel gick det att få igång skrivaren. Däremot strejkar den trådlösa anslutningen. Får nöja mig med det, kanske. Den trådlösa kommer strejka tills du berättat för skrivaren den nya routerns SSD och lösenord. Det kommer inte ske av sig själv. Mikael63 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael63 Posted March 16, 2020 Share Posted March 16, 2020 1 timme sedan, skrev polken: Den trådlösa kommer strejka tills du berättat för skrivaren den nya routerns SSD och lösenord. Det kommer inte ske av sig själv. Ja, om man inte ändrar SSID och lösen till det man hade innan. (jag brukar göra så vid routerbyte) Link to comment Share on other sites More sharing options...
polken Posted March 16, 2020 Share Posted March 16, 2020 Rekommenderas inte för noviser. Vid support och ev fabriksåterställning eller problem som i detta fall kan då inte WIFI-uppgifterna utläsas på undersidan av routern. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts