Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

trådlös uppkoppling skrivare


1667690
 Share

Rekommendera Poster

Har en skrivare Canon TS5150. Den har haft trådlös förbindelse med datorn . Jag har nu bytt routern till en nyare modell av samma router (Technicolor från Telia). Därefter har det inte gått att skriva ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrivaren har troligen tilldelats en annan ip-adress.

Enklast kan vara att ta bort skrivaren från installerade skrivare och lägg till den på nytt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hämtat drivrutinen från Canon. Och med hjälp av kabel gick det att få igång skrivaren. Däremot strejkar den trådlösa anslutningen. Får nöja mig med det, kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, skrev 1667690:

Jag har hämtat drivrutinen från Canon. Och med hjälp av kabel gick det att få igång skrivaren. Däremot strejkar den trådlösa anslutningen. Får nöja mig med det, kanske.

Den trådlösa kommer strejka tills du berättat för skrivaren den nya routerns SSD och lösenord. Det kommer inte ske av sig själv.

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev polken:

Den trådlösa kommer strejka tills du berättat för skrivaren den nya routerns SSD och lösenord. Det kommer inte ske av sig själv.

 

Ja, om man inte ändrar SSID och lösen till det man hade innan. (jag brukar göra så vid routerbyte)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rekommenderas inte för noviser. Vid support och ev fabriksåterställning eller problem som i detta fall kan då inte WIFI-uppgifterna utläsas på undersidan av routern. 
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...