Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp till att hitta en medicin som hjällper mot Covid-19


Cecilia
 Share

Rekommendera Poster

Om din dator inte jämnt används för fullt kan du donera lite datortid för att hjälpa forskarna hitta ett läkemedel som kan hjälpa de som har fått en svår form av Covid-19.

https://www.idg.se/2.1085/1.731454/stanford-coronavirus

https://foldingathome.org/2020/03/10/covid19-update/

Du ställer själv in hur mycket som får användas i din dator så programmet kommer inte att använda all tillgänglig CPU-kraft.

 

Även projektet Rosetta@home har arbetsuppgifter för datorn som rör Corona: https://boinc.bakerlab.org/rosetta/

Det är en del av BOINC-projektet som jag har haft installerat i många år och t ex räknat ut en del för att bekämpa cancer.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Solspindeln

Ett Hedervärt ämne!..........."men"................................
Det innebär väl en hel del faror, att öppna upp sin dator på det viset?

Som "hackare" skulle jag DIREKT "ansluta till den strömmen/smörgåsbordet"...

OCH

DET FINNS REDAN ETT MOTGIFT: KOLLOIDALT SILVER! Som inandas genom sk. Ansikts-sauna eller annan inhalator...

Varför det inte "ropas från taken"? Det går inte att patentera och därmed tjäna pengar på...

 

(Den katastrofala hamstringen av toalettpapper beror på, att om nån hostar eller nyser, så är det ett helt gäng som skiter på sig)

 

Jag LIDER VERKLIGEN med de Gamla, och som har komplicerade sjukdomsbilder eftersom de är dom som drabbas hårdast. De som BYGGDE UPP VÅRA SAMHÄLLEN...

  • Gilla 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, skrev Solspindeln:

Det innebär väl en hel del faror, att öppna upp sin dator på det viset?

Som "hackare" skulle jag DIREKT "ansluta till den strömmen/smörgåsbordet"...

Man installerar ett program på sin dator som hämtar arbetsuppgifter från en väl kontrollerad server där endast det som har med forskning kommer med. Dessutom utför programmet matematiska beräkningar så det går inte att lura det att börja skicka spam eller leta information på datorn. Programmen är väl vid det här laget minst 10 år gamla så de är väl utprövade.

 

När det gäller kolloidalt silver, dvs mycket finfördelat silver, så finns det inga dubbelblindtester som har visat att det har någon effekt mot någon sorts infektion. Däremot kan man få skador om man äter det och eventuellt även i lungorna om man andas in det. Men det ska vi inte diskutera i den här tråden.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Kolloidalt_silver

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett antal inlägg är borttagna som inte har med tråden att göra...

 

Laso / Moderator

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är inte en tråd om Corona-viruset eller om Covid-19 utan endast om program som kan hjälpa till att hitta botemedel mot Covid-19. Alla som skriver om något annat kommer att varnas.

 

Cecilia

Moderator

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Förr i tiden"  var man aktiv i diverse, eller kanske eg. bara en, sk sökgrupp där man sökte de koder som man behövde använda för att kunna se gratis tv via parabol. Någon i "organisationen" delade då ut ett litet sökområde och en nyckel, man matade in området och nyckel i ett program och så fick programmet jobba. Hittades inget inom mitt område gjorde det för någon annan. Antagligen fungerade det, jag var inte utan pirat-tv-tittande någon gång.

 

Jag antar att det fungerar på samma sätt här men att det installerade programmet sköter snacket med huvuddatorn och en liten del, av ett enormt stort område, beräknas, resultatet redovisas och så erhålls en ny liten uppgift osv..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

34 minuter sedan, skrev Mikael63:

"Förr i tiden"  var man aktiv i diverse, eller kanske eg. bara en, sk sökgrupp där man sökte de koder som man behövde använda för att kunna se gratis tv via parabol.

.. eller det nyligen avslutade projektet seti@home. de var väl först att dela ut till pöbelns datorer? Den tekniken utvecklats vidare,  programmet Boinc  har varit med länge även det. Där erbjuds många olika projekt som man kan signa upp sig på, många medicinska och däribland Corona via rosetta@home (som Cecila skriver i första posten)

Du får, precis som du skriver, ett paket med data som ska räknas igenom. När klar, om du tillåter, laddas ett nytt hem och datorn tuggar vidare.

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...