Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Beneke

Får felmeddelande vid start av vissa program

Rekommendera Poster

När jag försöker att läsa PDF-filer så får jag felmeddelandet

" The data area passed to a system call is to small"

Några program vägrar att att starta och hänvisar till felmeddelandet medans andra fungerar felfritt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har prövat att installera om programvaran men det hjälper inte. Vissa program fungerar normalt medans andra ger felmeddelandet " The data area passed to a system call is to small" samt vägrar att starta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, det ser exakt ut som i rutan ovan men Microsofts svar hänvisar till SQL-server och jag kör på en enskild stationär dator hemifrån. Jag får också felmeddelandet vare sig det är program och PDF-filer på skrivbordet eller i dokumentmappen.

Datorn har nyligen varit på en garantireparation pga defekt nätaggregat och innan dess så fungerade allt som det ska.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

Det spelar ingen roll, kör enligt MS-support tips ovan för valt operativsystem och starta om datorn.

Kanske det löser det hela.

Återkom och tala om hur det går.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den Microsoft-sidan gäller bara när man har SQL server installerat, annars kan man inte uppdatera SQL server för att åtgärda problemet.

Men kolla gärna om SQL server är installerad.

Däremot kan man få samma felmeddelande på grund av andra orsaker visar en sökning, men det underlättar att veta några program som fungerar och några som inte fungerar för att försöka få fram någon gemensam nämnare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Felet uppstod efter att leverantören hade bytt nätaggregat. De svarar att detta problem kan uppstå efter att man byter enskilda komponenter i datorn. Nu några dagar senare så får jag inte ens upp ett felmeddelande. Det enda som händer är att programmen inte startar trots ominstallation.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...