Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nu har det hänt! Nyhetsroboten har löpt amok!


Thirteen
 Share

Rekommendera Poster

Jag förstår uppriktigt sagt inte vad som är problemet. SENASTE NYHETER står längst ner i högerspalten på Eforumsidan, dvs på en inte iögonenfallande plats. Jag läser de nyheter som intresserar mig. En del är intresserade av nya produkter, andra inte. Att det postades flera produktnyheter för en timme sedan stör mig alltså inte.

 

Tillägg

Ja, jag ser nu att nyheterna även finns under NYA ÄMNEN, dvs på två ställen. Inget allvarligt problem dock enligt min mening.

Redigerad av mbgtmari
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, skrev mbgtmari:

två ställen

Tre ställen, se skärmdump ovan.

Är dock inget egentligt problem, som jag ser det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, skrev mbgtmari:

Inget allvarligt problem dock enligt min mening.

Nej, men när Nyhetsroboten infördes så sas det att det skulle gälla ett fåtal (3-4?) nyheter om dagen och detta för att inte Eforums egna trådar ska försvinna för fort från listorna och därmed riskera att färre ser dem, dvs chansen till svar minskar.

 

Listan med nya ämnen i högerspalten har plats för 8 ämnen och då är det olämpligt att 7 av dem tas upp av Nyhetsroboten.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2020-03-12 på 07:35, skrev Mikael63:

Tre ställen, se skärmdump ovan.

Jag vet inte vad Thirteen har för inställning i sin Linux(?)-dator men för mig har det aldrig sett ut som på hans bild. Om man vill slippa se Nyhetsrobotens alla ämnen kan man dock välja att ignorera hen i sina personliga inställningar. När man är inloggad väljer man då att
klicka på sin avatar högst upp på sidan, man väljer Inställningar och under Andra inställningar i högerspalten hittar man Ignorerade användare. Där kan man skriva in användarnamnet Nyhetsroboten.

1196403719_Eforumignoreradeanvndare.thumb.png.4a3f3f0aed37205687b7e3198e136f9d.png
Jag ignorerar, som synes, ingen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig så ser översta biten av sidan https://eforum.idg.se/ likadan ut som i Thirteens bild. Att ändra inställningar går ju bra men det är ju meningen att standardinställningarna ska passa de flesta av de användare som är nya eller som inte är här så ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 timmar sedan, skrev mbgtmari:

Jag vet inte vad Thirteen har för inställning i sin Linux(?)-dator men för mig har det aldrig sett ut som på hans bild. Om man vill slippa se Nyhetsrobotens alla ämnen kan man dock välja att ignorera hen i sina personliga inställningar. När man är inloggad väljer man då att
klicka på sin avatar högst upp på sidan, man väljer Inställningar och under Andra inställningar i högerspalten hittar man Ignorerade användare. Där kan man skriva in användarnamnet Nyhetsroboten.

1196403719_Eforumignoreradeanvndare.thumb.png.4a3f3f0aed37205687b7e3198e136f9d.png
Jag ignorerar, som synes, ingen.

Jag har valt att ignorera roboten men det gör ingen skillnad. Alla trådar från roboten dyker i alla fall upp. Öppnar jag en tråd från roboten står det "Du har valt att ignorera innehåll från Nyhetsroboten" men alla trådar finns där.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 timmar sedan, skrev mbgtmari:

Jag vet inte vad Thirteen har för inställning i sin Linux(?)-dator men för mig har det aldrig sett ut som på hans bild.

Det ser likadant ut hos mig (eller såg, då) och det är ingen inställning utan beror på hur man väljer att besöka eforum.

https://eforum.idg.se/discover/

 

image.thumb.png.c8ddfa07fc2b22edf415388569ccb854.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jaja, idag är det för mycket men någon större risk att ett nytt ämne inte får något svar är det dock inte. Cecilia och du brukar ju besvara de flesta obesvarade frågorna. Och jag brukar besvara de länge obesvarade Facebookfrågorna trots att jag, liksom ni, inte använder Facebook.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tog och slog ihop alla de där trådarna om webbhotell till en enda. Det får vara någon måtta på hur stor plats ett test av sådana tar.

 

Jag tänkte inte på det när tråden startades men nu kan ju alla moderatorer försöka komma ihåg att man kan göra det i framtiden när andra tester läggs upp på samma sätt.

 

Cecilia

Moderator

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2020-04-23 på 11:18, skrev Cecilia:

Det får vara någon måtta på hur stor plats ett test av sådana tar.

Ja, nu är det samma visa..

Nåt för @felix att ta tag i?

 

image.thumb.png.ece9b8a7dffcbf983005d027bd3b6e35.png

Redigerad av Mikael63
Sammanfogade dem
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...