Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ljud ut från enhet, in i lur?


.M
 Share

Rekommendera Poster

Går det att ansluta en 3,5mm sladd ut ifrån en pryl och in via usb-c till en mobiltelefon? Detta så jag istället för att använda micken i telefon och högtalare går via sladd. Lite o ortodoxt, men jag vill se om det går. Nyfiken liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

41 minuter sedan, skrev .M:

Går det att ansluta en 3,5mm sladd ut ifrån en pryl och in via usb-c till en mobiltelefon? Detta så jag istället för att använda micken i telefon och högtalare går via sladd. Lite o ortodoxt, men jag vill se om det går. Nyfiken liksom.

Ja, om din telefon har stöd för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, skrev Mikael63:

Typ

https://www.teknikdelar.se/samsung-horlursadapter-usb-c-till-3.5-mm-vit

men det framgår inte om det är en 4-pol kontakt, med stöd för mikrofon?

 

Det står headset på kartongen vilket brukar betyda med mikrofon. Annars heter det headphone. På Samsungs hemsida benämns den dock som headphone. Så det går inte att lita på tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men eftersom det är hörlur ut jag vill fånga så är väl ringarna fel? Ljud ut är väl inte automatiskt ljud in på andra änden? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
24 minuter sedan, skrev .M:

Men eftersom det är hörlur ut jag vill fånga så är väl ringarna fel? Ljud ut är väl inte automatiskt ljud in på andra änden? 

Nä det är inte fel.

Jo, så är det.

Apples adapter sägs på internet fungera till många Androider men inte alla. Jag har inte testat själv. Den har enligt Apples chat(alldeles nyss) även stöd för mikrofon. Jag beställde en adapter till min iPad nu, får den på onsdag, tack för inspirationen ?

Redigerad av polken
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...