Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Server via NAT


Pezzen

Rekommendera Poster

Hej, ja sitter hemma med ett fast uppkoppling på nåra kbits, efter som jag har denna fast uppkoppling skulle ja viljA t.ex. sätta upp en webb- eller ftp-server. Efter som vi får våra IP-nummer inom intervallen 192.168.0.1 - 192.168.255.255 så är det inga publika IP nummer, altså inga som syns ut mot internet, kort sagt, ISP'n kör med NAT.

Nu till frågan, kan ja ändå på något vis kringgå detta och koppla ett IPnummer till min burk i alla fall. Jag har redan pratat med min ISP, så säger att "vi kan inte erbjuda en sådan tjäsnt för tillfället", altså kan de inte erbjuda publika IP-adresser. Finns de något ja kan göra annat än å tjata på dem, eller får ja bara lungt å snällt sitta här tills de kommer på bättre tankar eller någon annan kommer som kan kan erbjuda fast uppkoppling?

 

Tack på förhand.

Stefan Pettersson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

om din ISP inte erbjuder nåt så finns det inte mkt du kan göra, annat än å tjata på dom. :) Du måste ha en publik adress som routas via din ISP till din dator med den icke publika IP-adressen.

 

En variant är ju om du på något annat håll får tag på en publik IP-adress och sen frågar snällt om din ISP kan routa den genom sitt nät till din dator. :)

 

 

__________________________________________________

The question is not if you are paranoid, the question is if you are paranoid enough

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...