Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur blir jag av med inloggningen till Origin?


DePhaz
 Share

Rekommendera Poster

Go kväll.

 

Det finns en sak med mitt Sims 4 spel som gör mig lite irriterad...

 

...Och det är att min inloggning till Origin inte kommer ihåg mitt lösenord Trots att jag klickar i den rutan. Och varför gör det inte det då? Jo, för att EA folket är sura på mig för att jag inte  har uppdaterat Origin. Och att detta inte är gjort beror på att jag vägrar göra detta. När jag (på supportens inrådan) installerade om Origin blev det katastrof bland mina sparade spelfiler och jag tänker inte låta dessa ständiga (och säkerligen också onödiga) uppdateringar ställa till något mera. Att de inte har gjort det hittills är bara ren tur som jag ser det. Jag behöver inte Origin för att uppdatera mitt spel eftersom jag valt att avstå från dessa uppdateringar också. Och varför det då? Jo, för att jag inte är en idiot. Jag brukade följa lite trådar på MTS och så fort en ny uppdatering släpptes så var det något som slutade fungera. Efter ett tag kom det en ny uppdatering som löste det men som förstörde något annat. Och detta gällde EA/Maxis eget material. Moddar levde ytterst farligt och blev garanterat förstörda om man inte höll på att flytta ut Mods foldern hela tiden. Och uppdateringen kunde komma när 17 som helst utan förvarning. :(

 

När jag väl har "loggat in" på Origin så hamnar jag i Offline läge. Läs nu detta långsamt: "logga in - offline läge". Varför ska jag logga in om jag är offline? Jag blir här tvungen att skriva in lösenordet för att få reda på att jag är utestängd...Hur många av er lyser med ficklampa i ett mörkt rum för att se om taklampan är släkt? Nä, just det! Så jag behöver inte Origin alls för mitt spel är lagrat lokalt och fungerar fint. Men jag kan inte starta spelet separat vilket stör. Jag har stängt av online innehåll i spelet enligt tips från nätet men Origin vill ändå få uppmärksamhet varje gång jag vill spela. Men detta måste ju gå att ändra på tycker man. Men hur...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar förslaget med en "clean boot"? Det skulle kanske lösa problemet med att Origin autostartar. Får titta på det. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God kväll.

 

Jag har goda nyheter och dåliga nyheter...

 

De goda är att autostarten a Origin försvann.

 

De dåliga är att jag fortfarande måste skriva in ett lösenord I Origin innan jag kan starta spelet. Skillnaden är att jag nu kan välja att starta i Offline läge. Har inte testat om Origin kommer ihåg lösenordet.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Liten uppdatering: Nej, Origin kommer inte ihåg mitt lösenord. Väldigt irriterande att jag måste skriva in detta varje gång (även om jag nu har lärt mig det utantill)...Skulle vilja hoppa över Origin och starta direkt via ikonen för spelet men dubbeklickar jag på den så öppnas Origin ändå. :( Det tar bara längre tid. (Suck)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

Gammal tråd, men har du löst det?

Jag har också Origin och haft samma problem tidigare, men inte numer.

Origin kommer ihåg min inloggning.

Origin har ju också blivit uppdaterad ett antal gånger sedan sist...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vet DePhaz men eftersom han inte vill ha katastrof bland sina sparade spelfiler, som han fick när han senaste uppdaterade, så vill han inte uppdatera. Men du som gammal spelare kanske kan komma på något trick för att få Origin att minnas lösenordet, om nu DePhaz inte kommit på något själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

Nej, har inte löst problemet utan vant mig vid det. Har inte uppdaterat Origin sedan sist. Hoppas att jag slipper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...