Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Här är sökmotorerna som söker utan övervakning och reklam


Nyhetsroboten
 Share

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Laddar man ner Lite-varianten av Qwant så sätter den sig genast som ens standardsökmotor så det får nog vara för min del. Det hade iofs varit kul med en fransk sökmotor men nu nöjer jag mig med duckduck.go och Bing som redan finns som alternativ i favoriten Firefox.

Redigerad av mbgtmari
Skrev fel först, dvs webbläsare i stället för sökmotor
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
9 timmar sedan, skrev mbgtmari:

Laddar man ner Lite-varianten av Qwant så sätter den sig genast som ens standardwebbläsare så det får nog vara för min del. Det hade iofs varit kul med en fransk webbläsare men nu nöjer jag mig med duckduck.go och Bing som redan finns som alternativ i favoriten Firefox.

 

Jaså Qwant är en webbläsare, det tyckte jag inte framgick. Det står att det är en söktjänst.

Citat

Qwant är en söktjänst

 

Duckduck.go verkar dock trevlig. Dock-dock. :D 

Redigerad av Tomas E
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har helt rätt. Jag vet inte varför jag skrev webbläsare i stället för sökmotor men jag har ändrat nu. Duckduck.go är bra på många sätt även om den inte hittar lika mycket som Google. Men ibland hittar den saker, i alla fall inom mina intresseområden, som Google inte hittar eller inte visar i första taget.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för fördelar med att "ladda ner Litevarianten av qwant"

jämfört med att skriva in qwant.com i webbläsaren (Seamonkey) som jag gör ?

Eller ha qwant.com som bokmärke i webbläsaren ?

 

Undviker själv ladda ner onödigt.

Redigerad av jannejanne
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att man slipper gå till webbsidan?

Det är ju snabbare och enklare att skriva in sökfrasen direkt i webbläsarens fält för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 timmar sedan, skrev jannejanne:

Vad är det för fördelar med att "ladda ner Litevarianten av qwant"

Jag tittade på den för att Martin Appel i artikeln skrev: Förutom den vanliga sajten finns Qwant även i ett Lite-variant, alltså en version som förbrukar mindre data.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...