Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur har dokument hamnat på onedrive?


Martassen
 Share

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Hej!


Jag har Office 365 business. 

Jag använder inte onedrive vad jag vet. 
Kom in på onedrive på nätet antagligen via mitt Microsoft konto eller något annat. 

Under ”mina filer” ser jag filer. Delning står privat. Jag ser även på under Senaste. Massa worddokument och excelfiler. Vad gör just de dokumenten där ? ?

 

Vad är detta? jag har inte vad jag vet lagt upp några dokument på onedrive vad jag vet  ?

 

På datorn i utforskaren finns onedrive men jag lägger aldrig dokument där. 
 

kan jag ta bort dessa filer? Eller försvinner de på datorn med? 
 

onedrive för företag/ documents ser jag när jag går in på ”senaste”. Fattar ingenting. .

 

Antar nån har koll på detta och kan hjälpa mig ? ?. Varför? 
 

Edit:

hittade en mapp onedrive för företag på c-disken. Låg tydligen dokument där, hur de nu hamnat där.

 

Verkar ej kunna ta bort de som ligger under ”senaste” . Tror jag gick in i portalen tog bort så de försvann. 

Redigerad av Martassen
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pelle Penna

Du bör ha en liten moln ikon nere till höger på skärmen. Högerklicka där och välj inställningar. Där finns rutor att kryssa ur eller i. Kolla får du se

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Japp.

 

begriper ej hur de hamna där bara. 
 

Filerna är borta iaf nu. 

Redigerad av Martassen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pelle Penna

Vet inte heller. Undrar om det är någon grundinställning i Office 355 eftersom jag fick hjälpa en bekant häromdagen med liknande problem. Hon hade slutat att prenumerera på O 365 och nu skulle då mängder av uppladdade filer raderas av Microsoft eftersom hon nu då bara hade gratis utrymmet på 5GB. Det tog en j.....kla tid att ladda ned dessa 94GB men nu är de säkrade iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På grund av det problemet så avinstallerar  jag alltid onedrive, windows lägger dit filer 

automatiskt, utan att fråga, jag har aldrig lagt till någon fil själv till onedrive men ändå

finns dom där

 

HANS

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...