Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vänster högtalare glappar (Logitech Z623)


Krutmicke
 Share

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har ett par relativt nyinköpta Logitech Z623 där vänster högtalare har börjat glappa/knalla till vid hög tonhöjd när jag kollar YouTube eller lyssnar på nån podd. Märker ingenting när jag lyssnar på musik, oavsett volym och bas. Har haft dessa i ca ett halvår och innan dess ett par Z533 som höll i ungefär ett år innan vänster högtalare även där började krångla.

 

Har provat rengöra samt byta ut ljudkabeln, testat två olika externa USB-ljudkort, fipplat med inställningar etc men det enda som tycks hjälpa tillfälligt är att vrida hanen som går in i moderkortet fram och tillbaka tills det slutar glappa... en stund.

 

Har jag bara otur eller är Logitech ren skit? Ljudkortet kan det ju inte bero på i och med att jag har provat två externa, eller? Har inte haft några problem tidigare då jag använt avsevärt sämre grejer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Det låter som det är problem med ljudkontakten i moderkortet?

Och det är i o för sig inte helt ovanligt.

 

Du kan ju testa genom att swappa alltså att koppla vänster till höger och vice versa.

Blir det samma fenomen i den högra så vet du säkert - altså att moderkorts-ljudkontakten är kaputt.

 

Det jag inte kan förstå är du du säger att:

Citat

..//.. testat två olika externa USB-ljudkort, fipplat med inställningar etc men det enda som tycks hjälpa tillfälligt är att vrida hanen som går in i moderkortet fram och tillbaka tills det slutar glappa... en stund. ..//..

Jag förstår inte riktigt: antingen har du anslutit kontakten på externa usb-ljudkortet eller så har du fortsatt att koppla in samma kontakt på moderkortet trots att du haft ett usb-anslutet ljudkort?

Är du helt säker på att du kopplat rätt där?

Det externa USB-ljudkortet: hur har du kopplat in detta?

Eller har jag missuppfattat något?

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjo!

 

Det är två olika typer av kontakter till höger och vänster högtalare så byta runt går inte, men minns att jag gjorde detta med de jag hade tidigare och då var det definitivt vänster högtalare som var kaputt.

 

Ljudkabeln som går från subwoofern har jag alltså provat att ansluta till två olika USB-ljudkort som jag sedan tryckt in i valfri USB-port på moderkortet. Problemet kvarstod vid test av båda så därmed borde det inte vara det integrerade ljudkortet som spökar, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Nja av din beskrivning så borde det inte vara så, men vad jag kan förstå så har du hellre problem med hur du skall ansluta.

Gå igenom allting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...