Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

3 mailkonton, blivit fel i sparade lösenord


Klippan
 Share

Rekommendera Poster

Hej, vet ej om detta är ett mail-, ett Chrome- eller ett Windows problem men jag börjar här. Jag kör Windows 7, Chrome och Gmail. Jag har tre olika gmailkonton som jag loggar in på. Ett privat, ett för en förening (där flera andra också går in) och ett privat för mina föräldrars räkning. Jag har vid uppstarten av de olika kontona angett att jag vill spara lösenordet för resp. konto och det har inte varit några problem hittills förrän i går. Nu säger PC:n att det sparade lösenordet inte är rätt lösenord. Det gäller för alla tre kontona. Jag vet lösenordet för kontona och när jag anger det "manuellt" så loggas jag in. Det verkar som om de tidigare sparade lösenorden blivit felaktiga på något sätt. Jag vet inte vilken del av kedjan som först frågar om jag vill spara lösenordet och som sedan automatiskt fyller i för de olika kontona men något har blivit fel. Som exempel händer följande: Jag försöker logga in på mitt privata mailkonto, lösenordet fylls i automatiskt, det kommer ett svar felaktigt lösenord, jag fyller i korrekt lösenord manuellt och loggas in. Sedan kommer en ruta fram med texten "Vill du uppdatera ditt lösenord?" och då anges mailkontot för mina föräldrar som ska uppdateras (går ej att ändra till mitt konto, det jag är inloggat på). Vad är det som har strulat till sig och hur gör jag för att fixa till det? Det känns ju konstigt att logga in på mitt konto och då få frågan efter inloggningen att uppdatera lösenordet på mina föräldrars konto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju samma adress till sidan där du ska logga in och webbläsaren kan inte veta vilket av de tre användarnamnen du vill använda, på den adressen.

Varför inte använda en e-postklient som ex. Thunderbird?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thunderbird är inte alla gånger så bra på att behålla lösenord, jag kom också i den sitsen att helt plötsligt inte komma in på mitt konto som jag haft i åratal för att TB inte plötsligt inte kände igen mig. Detta utan att jag rensat eller gjort något annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev Hockke:

Thunderbird är inte alla gånger så bra på att behålla lösenord, jag kom också i den sitsen att helt plötsligt inte komma in på mitt konto som jag haft i åratal för att TB inte plötsligt inte kände igen mig. Detta utan att jag rensat eller gjort något annat.

Må så vara men detta är nog väldigt sällsynt om man beaktar alla uppstarter som Tb inte tappat lösenorden.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...