Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

En fråga om bemötande


ChristerE
 Share

Rekommendera Poster

 

Att hålla sig till trådrubriken verkar vettigt, men jag ser ingen som klankat på någon om upprepade låttips (avser då de senare inläggen i den tråden).


mbgtmari kommenterade att en video nämnts en gång tidigare, men jag uppfattar inte det som att hon klankar ned på det. Se mitt inlägg några timmar senare. 


Det som fick mig att reagera var repliken från Flyfisherman (på inlägget från mbgtmari), ett i mina ögon obelevat inlägg. Ställde ett par frågor där den andra var samma som han ställt själv, så den bör ju ha varit okej. Så den första (en fråga från min sida för att försöka förstå) var förmodligen anledningen till de utlåtanden som sen följde. Först att det var oegentligheter, så klart han tyckte men i alla fall mbgtmari verkade vara av en annan åsikt, av "reaktionen"/ image.png.aaa6dad31d1722bdf549ca055903c053.png att döma. Sen om kritik - mitt "varför klämtar du" (antar jag) - och det var ju helt rätt (var liksom meningen), men det verkar bara gälla andra. Och sen att jag skulle vara snarstucken, förstår inte logiken, tog bara ställning för mbgtmari. Sen att bli niad känns lite ovant, men låt gå för det då.


Väljer "Diskutera Eforum" eftersom anledningen till det här och mina två tidigare inlägg är att en moderator uttrycker sig som i de aktuella inläggen. Inte så lätt då att respektera den roll som en moderator är tänkt att ha.
 

 

 

 

 

 

image.png

image.png

  • Förvirrad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman är sällan här på vardagarna så det dröjer nog några dagar innan det går att prata om det som hände. Sen är jag tveksam till att göra det publikt så det kan vara bäst med några PM mellan berörda, men vi får se.

 

Cecilia

Moderator

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ber om ursäkt om mina inlägg tidigare och jag medger att jag uttryckte mig klantigt och skall villigt medge att jag i hastigheten läste inläggen jag svarade på lite för snabbt. 

Det var absolut inte min mening att varken göra någon upprörd eller såra någon.

Mvh

 

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det var mitt inägg som det gäller känner jag att jag behöver yttra mig.

 

Jag uppfattade mbgtmaris inlägg som en pekpinne, en smäll på fingrarna men bestämde mig för att inte kommentera. Jag tyckte det var totalt onödigt att påpeka att den videon redan hade figurerat i tråden. Gör man sig besväret att gå igenom en tråd med 11 sidor och en mängd inlägg, då är det inte bara ett konstaterande.

 

När @Flyfisherman sedan kommenterade bestämde jag mig för gilla hans inlägg, då jag är av samma mening. Att du @ChristerE uppfattar inlägget från @mbgtmari på ett annat sätt är inte så intressant eftersom inlägget berörde mig och inte dig. Varför du sedan har startat den här tråden för långdra något som du själv börjat, kan jag inte heller förstå.

 

Nu ser jag att @Flyfisherman har ursäktat sig för sina inlägg, vilket jag tycker att han inte behöver. Ursäkter anser jag borde komma från andra håll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här gången blir det svar på följande, något annat har jag inget mer att säga om.

 

7 timmar sedan, skrev vertpre:

Gör man sig besväret att gå igenom en tråd med 11 sidor och en mängd inlägg, då är det inte bara ett konstaterande.

Tror du på allvar att mbgtmari gått igenom hela tråden för att eventuellt upptäcka att ett tips givits tidigare? För min del verkar det mer troligt att hon hade något minne av det, och i så fall var det snart gjort att leta upp var det fanns.
 

7 timmar sedan, skrev vertpre:

Att du @ChristerE uppfattar inlägget från @mbgtmari på ett annat sätt är inte så intressant eftersom inlägget berörde mig och inte dig.

Vem inlägget från mbgtmari avsåg är inte intressant utifrån det jag tog upp, det var bemötandet hon fick jag skrev om. Tycker det framgår i kommentaren av hur jag tolkade inlägget. Men eftersom det handlade om min tolkning ställde jag en fråga om hur Flyfisherman tolkat inlägget. (Går inte detta att förstå av mitt inledande inlägg i den här tråden, eller redan i tråden om musikbidrag?)

 

7 timmar sedan, skrev vertpre:

Varför du sedan har startat den här tråden för långdra något som du själv börjat, kan jag inte heller förstå.

Helt enkelt för att det inte kom något svar på min fråga i musiktråden.


Var inställd på att det eventuellt kunde bli aktuellt med någon fortsatt argumentation, men det blev ett inlägg redan efter Lasos inlägg. Förutom att påpekandet om att hålla oss till tråden "verkar vettigt" (som jag skrev tidigare) vill jag tillägga att Lasos kommentar är precis vad moderering handlar om. Men argumentet till "förmaningen" var ju inte det den lilla dispyten handlade om vilket blev anledningen till att inlägget skrevs redan då, och i en ny tråd. (Och med risk att den kommentaren missförstås, givetvis ingen skugga över Laso, gav bara tillfället.)

 

7 timmar sedan, skrev vertpre:

... eftersom inlägget berörde mig och inte dig.

En till sak om detta - har du aldrig försvarat eller stått upp för någon annan?


Vill inte alls påstå att det här fallet skulle vara så väldigt allvarligt. Missförstå heller inte följande citat, jag menar inte på något sätt att det jag tog upp handlar om t ex förtryck, eller om kränkning som det skrivs om i text jag länkar till. Det jag senast citerade väckte helt enkelt dessa tankar, som vi alla kan ha anledning att ta till oss av.


"Det innebär att den eller de personer som varken utsätter någon eller blir utsatt för ett förtryck ingriper."
https://www.vardagenscivilkurage.se/vad-aer-civilkurage


"Det kan vara att stå upp för någon som blir utsatt ..."
https://globalportalen.org/artiklar/reportage/7-satt-att-ova-upp-ditt-civilkurage

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 timmar sedan, skrev vertpre:

Jag uppfattade mbgtmaris inlägg som en pekpinne, en smäll på fingrarna men bestämde mig för att inte kommentera. Jag tyckte det var totalt onödigt att påpeka att den videon redan hade figurerat i tråden. Gör man sig besväret att gå igenom en tråd med 11 sidor och en mängd inlägg, då är det inte bara ett konstaterande.

När det gäller mbgtmaris inlägg så slutar det ju faktiskt med "Det som upprepas förför." och det har jag väldigt svårt att tycka att det är kritik mot den som råkat upprepa sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår det men det behöver för den skull inte vara syftet med frasen och inlägget. Det handlar ju mer om att upprepning gör att man börjar gilla något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...