Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ondrive


Torparen
 Share

Go to solution Solved by mbgtmari,

Rekommendera Poster

Skärmklipp: Tryck på Alt + PrintScrn-tangenterna. Visst kan en moderator markera lösningen men det är ju roligare att göra det själv. Därför vore det bra om du postade ett skärmklipp över samma område som Mikael63 gjorde, vilket han bad dig om i sitt inlägg. Du får göra som jag gjorde innan jag tog mitt skärmklipp. Jag klickade på minustecknet i Chromemenyns |Zooma in  - 100 % + |. Jag gick ner till 83 %, om jag minns rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni får ursäkta mig men nu orkar jag ej mer. Vilket inlägg som hjälpt mig mest är svårt att avgöra, säg det sista. Hoppas att ni nu respekterar vad jag skrivit. Skift är väl tangenten för stor och liten bokstav? Om inte rätta mig.

  • Förvirrad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag satte bocken på det första svaret eftersom det i alla fall är det normala sättet att få bort Onedrive.

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

43 minuter sedan, skrev Torparen:

Skift är väl tangenten för stor och liten bokstav? Om inte rätta mig.

Ja visst trycker man på Skift för att skriva stor bokstav. Men jag skrev Alt+PrntScrn för att göra ett skärmklipp. Se bilden av de markerade tangenterna på tangentbordet här https://www.wikihow.com/Print-Screen-on-Windows-7 under
Method 2 Capturing a Specific Window 

1 Click on the window you want to capture 

tangentbordsbild

3 Press Alt+PrntScrn. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, skrev mbgtmari:

Ja visst trycker man på Skift för att skriva stor bokstav. Men jag skrev Alt+PrntScrn för att göra ett skärmklipp. Se bilden av de markerade tangenterna på tangentbordet här https://www.wikihow.com/Print-Screen-on-Windows-7 under
Method 2 Capturing a Specific Window 

1 Click on the window you want to capture 

tangentbordsbild

3 Press Alt+PrntScrn. 

 

 Du kan nu använda Windows-tangenten + skift + S för att få upp en ruta som du själv kan justera för att bestämma vilken del av skärmen som ska avbildas.

Då jag använder detta kommando får jag ej upp någon bild överhuvudtaget

Som jag sagt tidigare nu lägger jag av varjefall   för i dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag trycker Windows + Skift + S så mörknar skärmen men det dyker också upp en liten fyrkant som ser ut så här:

Skärmklipp.PNG

Du ser vad de olika symbolerna betyder genom att hålla musen över dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Cecilia:

När jag trycker Windows + Skift + S så mörknar skärmen men det dyker också upp en liten fyrkant som ser ut så här:

Skärmklipp.PNG

Du ser vad de olika symbolerna betyder genom att hålla musen över dem.

Nu såg jag den högst upp på skärmen.Nu jag oartig men stänger för i dag Tack och godnatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var inte oartigt utan alla här skriver när de vill och jag hade redan stängt av datorn för kvällen. Du behöver inte skriva när du ska göra annat än att sitta vid datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Jag har fortfarande ej fått bort skräpet. Nu har programmet ställt till stora problem då jag laddar in foto till Lightroom. Har skrivit till Microsoft fått tips att göra det som anvisats i denna tråd men tji.

Nu har jag provat på nytt får då upp en ruta med text. Denna ruta vill jag bifoga i nästa inlägg. Nu till aktuellt problem: Jag kan göra klipp  Skift Wind S men hur får jag urklippet hit till nästa inlägg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pelle Penna

När du har gjort en skärmklipp med Wind-Skift-S så klicka i rutan där du skriver och så klistrar du in bilden med Winknappen +V

image.png

image.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

46 minuter sedan, skrev Pelle Penna:

Winknappen +V

Funkar inte för mig men Ctrl+V fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pelle Penna

Båda varianterna fungerar för mig, MEN om man använder Win+V så får man upp ett val där man kan välja olika urklipp och där det sista ligger högst upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, kanske beror på version av W10, jag har 1709.

Jag får inte heller upp de alternativ som Cecilia visar i sitt inlägg.

 

(Använder själv programmet ShareX för skärmklipp)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, skrev Pelle Penna:

Båda varianterna fungerar för mig, MEN om man använder Win+V så får man upp ett val där man kan välja olika urklipp och där det sista ligger högst upp.

Pelle då jag gör som du anvisar så får jag fram urklippet och kan också markera. Men sen kommer jag ej längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev Pelle Penna:

Båda varianterna fungerar för mig, MEN om man använder Win+V så får man upp ett val där man kan välja olika urklipp och där det sista ligger högst upp.

Jag fick till det långt om länge tack för hjälpen, ha det bra.

Här i Spanien är det utegångsförbud storm och regn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...