Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med inspelning DVD-recorder


kaj1941
 Share

Rekommendera Poster

Har haft problem att kunna spela in på min Philips DVD-recorder sedan många år tillbaka, 
har trott det varit fel på min, men har nu provat fyra andra, med samma resultat! 
Kommer upp "skivan ej kompatibel" har provat flera olika sorters skivor men njet!
Någon som vet vad det beror på! Har själv två teorier.  Det finns ju någon förinspelad 
"programvara" på skivorna, har de ändrat den på något sätt? Eftersom spelarna är sedan
före millennieskiftet, kan det vara någon millenniebugg?

Fundersam ägare till två Philips DVD-recordrar 

Redigerad av kaj1941
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

29 minuter sedan, skrev Mikael63:

Kan du komplettera med exakt modell av din DVD-recorder och kan du berätta exakt vilka skivor du testat?


Philips DVDR 990 Recorder,  DVDR70 och Pioneer DVD Recorder DVR-220 och en kombi med VHS och DVD recorder hos en kund!
Skivor Sony DVD+RW,  TDK DVD+R,  Maxell DVD+R,  SKY Recordable DVD+R m fl!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, du har använt DVD+ vilket tycks vara den skivtyp som den hanterar.

Tänkte att du kanske bara använt DVD- och att enheten inte hanterade dessa.

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många som har problem med dessa gamla Philips spelare. Läsenheten (lasern) slutar att fungera. Pioneer kan inte använda +skivor, endast -skivor. Kombi maskinen kan jag inte yttra mig om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr kan det skilja sig mellan fabrikaten på skivorna för vissa spelare. Har du provat med samma fabrikat på skiva som tidigare fungerat? 
har du kvar en RW-skiva som tidigare fungerat och provat lägga till något på den?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 timmar sedan, skrev vertpre:

Många som har problem med dessa gamla Philips spelare. Läsenheten (lasern) slutar att fungera. Pioneer kan inte använda +skivor, endast -skivor. Kombi maskinen kan jag inte yttra mig om.

Det kan tilläggas att alla spelarnas fungerar vid uppspelning, så det kan väl inte vara fel på lasern?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...