Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vill ha mapparna med Bokmärken/Favoriter i vänsterkant


stickans
 Share

Rekommendera Poster

I äldre webbläsare, typ Explorer ver 9, kunde man enkelt få sina bokmärken längst till vänster, medan senare versioner gärna vill fylla upp nära nog hela bildskärmen. Samtidigt varnas för att använda typ Explorer ver. 9 av säkerhetsskäl. Någon av er som vet något sätt att få sina bokmärken vid vänsterkant - men samtidigt använda sig av en mer säker webbläsare? 
Ett plus i kanten för en länk hur man bäst får till detta. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken webbläsare använder du?

Min egen favorit är Firefox. När det gäller att organisera sina bokmärken i mappar är den bäst. 

Redigerad av mbgtmari
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går att få bokmärkena till vänster i Firefox också:

Skärmklipp.PNG

Trycker Ctrl+B för att få fram det sidofältet.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har ju inte stickans berättat än vilken webbläsare han använder.  När jag använde Firefox 2018 tog jag den här skärmbilden

643331012_Firefox62klassiskochromifierad.thumb.png.b9f150f6b462993e2fcb2f6bfad39528.png

Som synes har jag bokmärkena både till vänster (en inställning jag sparat från Windows 7) och den nya chromifierade inställningen med bokmärkena till höger.

Redigerad av mbgtmari
  • Förvirrad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först, stort tack för era svar!
Har tidigare använt Firefox under många år. Har glömt varför jag bytte bort den, för den var ju bra - och nu blir det Firefox igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Chrome också för det är aldrig fel att ha fler än en webbläsare. Krånglar en så använder man den andra tills man får ordning på den första. Men Firefox är min favorit och Cecilias också, tror jag.

 

Jag kom att tänka på en sak. Eftersom du tänkte installera Firefox igen så kan det hända att webbläsaren inte ser ut precis som den brukade göra och du ville ha den. Men, som Cecilia antydde, det fixar man lätt via Anpassning (Customize på engelska). Finns inte  Menyfältet (menu bar) med  Arkiv Redigera Visa Historia Bokmärken Verktyg och Hjälp överst till vänster är det bara att 1. klicka på Menyknappen (3 vågräta streck) och välja Anpassa. 2. Klicka på rullgardinsmenyn Verktygsfält längst ner på skärmen och Klicka på Menyfältet (Menu bar). 3. Klicka på knappen Klart Se instruktion och skärmbild under Show the menu bar again här: https://support.mozilla.org/sv/kb/restore-menu-bar-firefox?&mobile=0

Jag har engelskt Firefox så jag är inte bombsäker på att jag översatt alla termer till de som används i svenska Firefox.

Redigerad av mbgtmari
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man i Edge väljer att "Visa fältet Favoriter" eller som det heter i Chrome "Visa bokmärkesfältet" och sparar mappar och länkar där så hamnar de längst till vänster/mitt på/ eller till höger om man är lite finurlig med mappar i fälten. Tror inte det går att visa underliggande konstant men mapparna/länkarna i fältet syns hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, skrev mbgtmari:

Finns inte  Menyfältet (menu bar) med  Arkiv Redigera Visa Historia Bokmärken Verktyg och Hjälp överst till vänster är det bara att 1. klicka på Menyknappen (3 vågräta streck) och välja Anpassa. 2. Klicka på rullgardinsmenyn Verktygsfält längst ner på skärmen och Klicka på Menyfältet (Menu bar). 3. Klicka på knappen Klart Se instruktion och skärmbild under Show the menu bar again här:

Eller också högerklickar man till höger om den lilla husikonen och väljer Menyfältet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...