Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ubiquiti Unifi Controller program


Gigabyte
 Share

Rekommendera Poster

Jag har köpt en Ubiquiti Unifi AP och installerat Unifi controller programmet i min dator med Windows 10..

1) Jag installerade programmet från ett vanligt användarkonto "user account" i Windows och inte i admin acount i Windows men Unifi meny och genväg syns bara i admin kontot i Windows. Ska det gå att köra Unifi controller programmet i ett vanligt användarkonto? (Jag brukar använda vanligt användarkonto i Windows av säkerhetsskäl.) Programmet fungerar som det ska i Windows admin kontot.

2) Ska jag kunna logga in till min Controller via Ubiquiti cloud (https://account.ui.com/login) när controller programmet är igång på datorn? Jag kan bara se community och store men inte min controller när jag loggar in. Jag har aktiverat Remote Access i controller och det står Enabled och Connected i: Settings/Controller settings/Remote access/Controller access (Eller krävs det en CloudKey eller motsvarande för att kunna logga in till controllern via Ubiquiti cloud?)

 

MVH
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Controllern måste ju vara igång för att du ska kunna komma åt den. kort sagt så har du en dator som inte har controllern installerad på sig så kan du inte komma åt din UBNT enhet.

 

Ska du komma åt den på distans så krävs en cloudkey. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...