Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Aktivitetshistorik stoppar inloggning till windows 10 efter uppdatering februari 2020


C.Sarastro
 Share

Go to solution Solved by Flyfisherman,

Rekommendera Poster

Under en natt i feb 2020  uppdaterades  Windows10 i min Acer515. När jag startade datorn på morgonen startade ett "program"  "Gör mer på olika enheter med hjälp av aktivitetshistorik." som hindrade mig att logga in. Att svara NEJ gjorde ingen nytta -  "programmet" godkände endast JA,  dvs använd aktivitetshistorik. 

För att till slut ändå kunna logga in på datorn  stängde jag av datorn starta om och svarade JA.

"Programmet" ville få veta Microsoft användarnamn och lösenord.
Sedan ville "programmet" att jag skulle installera en provversion av Office. Jag tackade nej.
Därefter kunde jag äntligen avsluta  "Programmet" och jag kunde logga in.

 

Jag upplevde "Prrogrammet" som en tidstjuv som konstruerats av inkompetenta programmerare  och som distrtibuerats av en organisation utan känsla för kundernas behov.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Hej,

 

Ja du jag kan inte annat än instämma. Detta är regelrätt idioti och ett sätt för Microsoft att spionera på folk och detta har blivit intensivare med Windows 10.

 

Hursomhelst skall och bör man stänga av vansinnet:

Start > Inställningar (lilla kugghjulet) > Sekretess > fliken Aktivitetshistorik till vänster => bocka ur 'Lagra min aktivitetshistorik'

 

Skicka min Aktivitetshistorik till Microsoft - bocka ur

 

Sedan längre ned på sidan under Rubriken: Visa aktiviteter från de kontona:

Inaktivera från tidslinjen Av

 

Under finns en knapp: Rensa aktivitetshistorik

Klicka Rensa

 

Huga säger jag. ?
image.thumb.png.8efdc322e60824ef0f5e8583e10ff303.png

 

 

  • Gilla 1
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...