Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Sms går till gamla iphone telefonen


Villaforever
 Share

Rekommendera Poster

Min mamma har skaffat sig en Samsung och hade en iphone förut. När hon nu ska ta emot sms från personer som har iphone så går dessa till hennes iphone istället för samsungen, misstänker att det har med imessage att göra, men vad gör man åt det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

57 minuter sedan, skrev Villaforever:

Min mamma har skaffat sig en Samsung och hade en iphone förut. När hon nu ska ta emot sms från personer som har iphone så går dessa till hennes iphone istället för samsungen, misstänker att det har med imessage att göra, men vad gör man åt det?

Du har sannolikt lösningen här:

 

https://support.apple.com/sv-se/HT203042

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, det lät ju som en bra lösning. Men det hade hon visst redan varit inne på Elgiganten och fixat. Jag tetsade att skicka ett sms, och det kom ju fram. Men inte från min pappa och en annan person som båda har Iphones. Testade att även skicka från pappas mobil och det kom varken fram nu på iphone telefonen eller samsungen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, och detta verkar som elgiganten gjort också.

Redigerad av Villaforever
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag föreslår att ni gör det själva en gång till. Det är inte säkert att Elgigantens personal har gjort det korrekt.

 

Alternativt tar ni kontakt med Apples support. De är bra och brukar ge kompetent support. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Notera att det är av största vikt att SIM-kortet som användes i iPhone måste sitta i telefonen när avaktiveringen av iMessages görs på telefonen. Om SIM-kortet som användes inte sitter i telefonen när avaktiveringen görs kommer iMessages inte att stängas av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev X-Men:

På denna länk finns mer information om problematiken, engelsk text.

De anger också att en korrekt avstängning av iMessages är av vikt för att det skall fungera.

 

https://thedroidguy.com/cant-receive-texts-iphone-1099661

 

Och där står även:

Citat

Turning off iMessage is not immediate and may take some time to take effect. Wait for 24 hours to see if it’s been successful.

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...