Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Batteri till HP dator


syllun2003
 Share

Rekommendera Poster

Fungerar den med inkopplad batteriladdare ?

I så fall kan du ju använda datorn med inkopplad batteriladdare.

Och fundera på om du ska köpa ett nytt batteri.

För garantin har väl gått ut ?

 

Fungerar datorn inte med inkopplad batteriladdare så misstänker jag att du har shitprogram i datorn som blockerar verksamheten. Själv rensar jag windowsdatorer regelbundet med Superantispyware för att minska antalet cookies som kallar på annonsörer/annonsmäklare

och proppar igen internetförbindelsen med annonser. Inte miljövänligt som jag ser det.

Och har webbläsarna Seamonkey och Vivaldi inställda för att inte spara några cookies efter avslutad session.

 

Samt en hostfil från mvps

http://winhelp2002.mvps.org/hosts.htm

Redigerad av jannejanne
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

37 minuter sedan, skrev syllun2003:

Min Hp dator som är lite drygt 1 år slocknar helt fast batteriet har 50% kvar. Någon som vet?

syllun2003

Du kanske behöver kalibrera batterivisningen så den visar bättre: https://support.hp.com/us-en/document/c04700771

Hur använder du batteriet?

 

24 minuter sedan, skrev jannejanne:

Själv rensar jag windowsdatorer regelbundet med Superantispyware för att minska antalet cookies som kallar på annonsörer/annonsmäklare

och proppar igen internetförbindelsen med annonser.

Det där stämmer inte, cookies kallar inte på annonsörer och påverkar inte heller antalet annonser som visas på en viss sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, skrev Cecilia:

Du kanske behöver kalibrera batterivisningen så den visar bättre: https://support.hp.com/us-en/document/c04700771

Hur använder du batteriet?

 

Det där stämmer inte, cookies kallar inte på annonsörer och påverkar inte heller antalet annonser som visas på en viss sida.

 

Då kanske du kan förklara hur det kommer sig att jag är inne på ELFA och kollar på elektronik.

Går sedan över på en "annan site" och där dyker det upp annonser för ELFA.

Stänger av webbläsaren (inställd för att rensa bort alla cookies efter varje session)

startar om webbläsaren och går åter in på samma "annan site"

och nu är det inga annonser från ELFA ?

Och "annan" site var inte i samma produktgrupp elektronik som ELFA snarare ett helt annat ämne som tex  typ IKEA, heminredning.

Redigerad av jannejanne
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev jannejanne:

går åter in på samma "annan site"

och nu är det inga annonser från ELFA ?

Men vart det färre eller andra annonser?

Det är ju viss skillnad när det gäller hur länge ett batteri räcker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack snälla för alla svar!

Rensar datorn regelbundet från div skräp.

Är det så bra att ha sladden i hela tiden. Jag brukar dra ur sladden vid 100% Har också energiläge ikryssat.

Har kollat batteriet i HP Assistans och det visar OK.

 Ska nu försöka mig på kalibrera batterivisningen??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om datorn är mer eller mindre permanent placerad så kan man ta ut batteriet (halvladdat) och sen använda datorn med bara nätsladden. Om man flyttar omkring datorn så att det är opraktiskt att vara utan batteriet är det bra om datorn för det mesta vare sig blir urladdad eller fulladdad, häromdagen såg jag en artikel där det stod om 40-80-regeln, att låta batteriet pendla mellan 40 % och 80 %, för att få lång livslängd på batteriet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cecilia!

Tack för ditt svar.  Den här lösningen passar mig bra. Jag har datorn mest permanent placerad. Kör så tillsvidare. Kanske det snart är dags att investera ett nytt batteri. ?:thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...