Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Safari laddar inte länkar


Hakinger
 Share

Go to solution Solved by Hakinger,

Rekommendera Poster

Jag är en relativt ny iPhone-användare och förvånar mig över hur urusel webläsaren Safari i mobilen är. Inte kan man ändra till annan läsare som standardläsare heller.
När jag ska öppna en helt legal länk från ett SMS så öppnas Safari men den kan inte ladda sidan. Samma sak i en del appar som använder Safari för att logga in (Tele2s t.ex.)
Jag måste kopiera länken från SMS och köra den i firefox.
Jag har provat rensa historiken, stängt av alla exprimentella funktioner, startat om telefonen. Det har fungerat tidigare, men misstänker att senaste uppdateringen ****at upp det. Sånt trodde jag bara hände i Windows :P 
Tips på magiska trick tas gärna emot.

Redigerad av Pentti H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, skrev Pentti H:

När jag ska öppna en helt legal länk från ett SMS så öppnas Safari men den kan inte ladda sidan. Samma sak i en del appar som använder Safari för att logga in (Tele2s t.ex.)
Jag måste kopiera länken från SMS och köra den i firefox.

Du skulle kunna pröva med att dela länken från Safari i stället: https://support.mozilla.org/en-US/kb/unable-set-firefox-default-browser-ios

 

  • Gilla 1
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Jag har haft samma problem som dig och har känt frustration länge. Satte mig ner nu på morgonen och har äntligen lista ut det.

inställningar - Safari - Läsare

slå därefter av Läsare

Lycka!!! ??‍♂️

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution
Postad (redigerade)
4 timmar sedan, skrev Mgo:

Jag har haft samma problem som dig och har känt frustration länge. Satte mig ner nu på morgonen och har äntligen lista ut det.

inställningar - Safari - Läsare

slå därefter av Läsare

Lycka!!! ??‍♂️

Jag kan inte slå av läsare, när jag går till "inställningar-Safari-Läsare" har jag bara av och på för "Använd Läsaren automatiskt på"
och sen alternativet "alla webplatser" och den är avstängd redan.

Men tack för tipset ändå. Problemet visade sig, som vanligt, vara en appuppdatering som ****ade upp allting. Efter ett tag uppdaterades programmet igen (antar jag) för det började fungera till slut. Trodde jag skulle slippa appuppdateringsproblem på IOS då det logiskt sett borde vara svårare att göra misstag med uppdateringarna eftersom utvecklarna har en så sluten miljö och hårdvara att förhålla sig till ?

Redigerad av Pentti H
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...