Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Win 10 mail


bengt 429
 Share

Rekommendera Poster

Jag har fått problem med att skicka mail till mailserver  "xxxx@icloud.com" från mitt win 10 mailprogram med telia som mailserver.

Har fungerat länge utan problem, och använt adressen minst 2 ggr i veckan.

Men sen förra helgen går det inte skicka, och får en felkod från telia.

Det skumma är, att använder jag telias webmail, så är det inga problem. Så att kontakta telia är väl ingen ide'.

Funderat på att använda webmailen istf win 10 mailen, men så var det ju det där med kontakterna.

Hur kan jag importera kontakterna från win 10 till webmail?

I webmail finns alternativet att öppna en CSV fil med kontakterna, men hur skapar jag den filen i win 10 mail?

 

 

icloud.png

Redigerad av bengt 429
Lagt till bild
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick att skapa CSV-filen på outlook.com.

Så nu har jag fått in kontakterna på telia webmail.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Failed permanently" betyder t ex att det är fel i mejladressen vilket kan uppstå genom att det har smugit sig in något osynligt tecken i den. I de fallen brukar det gå om man skriver in adressen för hand i stället för att använda sig av den sparade och om det då går bra så får man skriva om adressen i Kontakter.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, skrev Cecilia:

I de fallen brukar det gå om man skriver in adressen för hand

Jodå, har testat att göra så, flera ggr. Men det går ändå inte med win 10 mail.

Men med telias webmail, inga problem.

Alla andra adresser fungerar.

Har bara 1 kontakt med icloud.com, och den fungerar alltså inte nu, men har gjort det tills för en vecka sedan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 timmar sedan, skrev Cecilia:

"Failed permanently" betyder t ex att det är fel i mejladressen vilket kan uppstå genom att det har smugit sig in något osynligt tecken i den.

Det verkar som du har rätt Cecilia ?. Efter att jag skrivit om den aktuella adressen i kontaktlistan fungerar adressen.

Men fast jag tidigare skrev in adressen manuellt, verkar det som att mailprogrammet ändå tog adressen från kontaktlistan.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...