Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Aktivera Windows 10


Ilves2020
 Share

Go to solution Solved by Flyfisherman,

Rekommendera Poster

Hej

 

Uppdaterat min dator från windows 7 till windows 10 i en affär här på Åland. Dock kommer felmeddelande att windows 10 inte har aktiverats och att det är något problem med aktveringsservern. Från affären säger de att felet ligger hos Microsoft, från Microsoft klarar de inte av att aktivera mitt windows 10, trots att jag ringer dem och t.o.m. ger dem min produktkod. Det kommer felmeddelande igen. Nu senast ville Microsoft ha ett kvitto från affären att de verkligen har installerat windows 10 i min dator.

En vanlig människa orkar inte med en sådan här soppa.

 

Var ligger felet?

Flera med liknande erfarenheter?

Redigerad av Ilves2020
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, skrev Ilves2020:

Dock kommer felmeddelande att windows 10 inte har aktiverats och att det är något problem med aktveringsservern. Från affären säger de att felet ligger hos Microsoft, från Microsoft klarar de inte av att aktivera mitt windows 10, trots att jag ringer dem och t.o.m. ger dem min produktkod. Det kommer felmeddelande igen. Nu senast ville Microsoft ha ett kvitto från affären att de verkligen har installerat windows 10 i min dator.

 

Var ligger felet?

Om du har köpt en licens för Windows 10 och den inte går att aktivera finns det 2 möjligheter. Antingen är något fel hos MS som gör att din Windows 10 installation inte går att aktivera. En annan möjlighet är att affären du köpt av inte installerat en giltig Windows 10 licens på din dator.

 

Om du har kvitto att visa upp återstår det att se vad MS kan göra.

 

 

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Det där låter inte rätt och så skall det naturligtvis inte vara.

Jag ger dig här ett telefonnummer som går till Microsoft support (oftast leder till Irland) och enligt min egen erfarenhet har det aldrig varit några bekymmer med aktivering efter att ha pratat med dom.

Tel.

 

+46 (0)8 55 99 00 00

Mvh

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

50 minuter sedan, skrev Ilves2020:

Tack så mycket för hjälpen!

Återkom gärna och berätta hur det gick.

Men som sagt det bör inte vara några problem och dom har alltid varit mycket trevliga att ha och göra med, särskilt just detta med aktiveringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2020-02-09 på 13:21, skrev Flyfisherman:

Återkom gärna och berätta hur det gick.

Men som sagt det bör inte vara några problem och dom har alltid varit mycket trevliga att ha och göra med, särskilt just detta med aktiveringar.

Jag ringde den svenska microsoft supporten. Där lyckades de inte efter ca 1 timmes jobb med att aktivera min Windows 10 Pro. Men efter att ha fått påringningar både från Finland och nu senast en engelskspråkig Microsofttekniker, så lyckades de aktivera Windows 10 Pro. Först var jag skeptisk till att det skulle lyckas, men efter bara ca 15 minuter lyckades de byta ut min gamla Windows 7-licens och ge mig en ny produktnyckel. Och så simsalabim, så var Windows 10 Pro aktiverat. Tack så mycket för all hjälp.

  • Gilla 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad roligt att du äntligen fick till det och att du kom tillbaks och berättade historien.

Välkommen tillbaks på Eforum om du har andra funderingar, oavsett vad.

Mvh :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...