Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tillägget som låter dig öppna raw-bilder i Windows


Nyhetsroboten
 Share

Rekommendera Poster

Vi som kör Linux Mint då?

Lugn - öppna bara raw-bilderna med den förinstallerade Pix (som funnits förinstallerad sedan Mint 18 tror jag)

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, skrev Nyhetsroboten:

Raw-bilder är proffsfotografernas favoritformat. Men de har tidigare inte gått att öppna enbart med vad som finns i Windows.

Det har alltid funnits program som hjälper till, just nu använder jag två olika beroende på vad jag vill göra.

Bara snabbt titta på en bild, så kör jag Raw Image Viewer, annars kör jag Lightroom.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp det är inga nyheter precis som Laso eller för Linux som Mikael63 säger.

Men det som kanske är nytt är väl för dom som inte vet om detta och att det finns ett tillägg att prova.

Därför gillar jag upplysningen och därmed även kommentarerna ovan.

Själv ej testat dessa, eftersom jag redan har Adobe Photoshop Pro etc... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyheten är väl just att man inte längre behöver något separat program utan att det går att använda Foto-appen som ingår i Windows.

Redigerad av Cecilia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, skrev Cecilia:

Nyheten är väl just att man inte längre behöver något separat program utan att det går att använda Foto-appen som ingår i Windows.

"Nyheten" är väl att du måste installera ett tillägg för att kunna använda Raw-formatet i Foto-Appen?!

 

Om du använder ett av flera väl beprövade program för detta som funnits i flera år, eller att du tvingas att installera ett tillägg/program för att kunna använda ett redan befintligt program.

 

Detta är som jag ser det att Microsoft återigen inte hänger med i utvecklingen av ett enkelt verktyg som dom borde ha stoppat in för länge sedan i denna Foto-app. Andra program har ju haft detta i flera flera år.

 

 

 

 

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...