Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Acrobat - Fattas Font


PCsnubben
 Share

Rekommendera Poster

Har redigerat en meny, sparat ner det.

Nästa gång jag ska redigera, så går det inte, den säger att fonten inte finns ?

Har tom laddat ner den font som saknas och lagt in i Windows, men det hjälpte inte.

image.png.d6c1d3494f54c115ec6c34a924fef360.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, och det underliga är att just denna Font finns i Bold och Regular. Byter jag till Bold, så finns den och fungerar. Men försöker jag att ändra till Regular, (som jag använde när jag skapade dokumentet), så får jag ett felmeddelande att den saknas. Men det gör den inte, jag har även laddat ner den och installerat den manuellt. Men det blir ingen skillnad. 

Måste jag även installerar den i Adobe Acrobat ?  Det vet jag inte hur man gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du svarade inte på min fråga.

 

Citat från error-no-available-system-font-länken Tilläggsinfo "If the fonts in a PDF file aren't available on the computer, or they are different versions, it's likely that you can't edit text in the PDF. Changing the text to a font available on the system allows you to edit it [in?] the text in the PDF document."

Se även

https://helpx.adobe.com/gr_en/creative-cloud/how-to/resolve-missing-fonts-typekit.html

Redigerad av mbgtmari
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, skrev PCsnubben:

Jadå, och gör jag på det sättet, får jag meddelande att den redan finns.

Kanske blivit skadad så att du behöver ta bort den innan du installerar den på nytt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Adobe Acrobat Pro 2017 och om du vill så kan jag testa på mitt system.
Antingen ladda upp filen här så fler har möjlighet att kolla och kanske ge ett svar eller vi kan ta det privat om det är personliga/känsliga uppgifter som du inte vill skall komma ut på öppna forumet och då får du skicka ett PM istället.

 

Hittar vi en lösning kommer dock denna att presenteras här i denna tråd - utan personlig eller annan information, bara lösning i så fall.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...