Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Itunes synkronisering av kontakter med Outlook


Dimos
 Share

Go to solution Solved by Dimos,

Rekommendera Poster

Hej

Vid synkronisering av kontakter med Itunes mot Outlook 365, så överförs Outlook-kontakterna till mobilen, vilket är tvärtom mot vad jag vill göra, nämligen att kopiera mina kontakter i mobilen till Outlook.

Hur gör jag?

Tack

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat

 

Hej Cecilia

De flesta av tipsen säger inte hela sanningen och hur man gör med inställningarna i iCloud för iPhone innan man går över att köra iTunes. Där i iTunes bromsar jag, därför att jag såg en varning i ett av tipsen:

"If you attempt to sync iPhone contacts with an empty Outlook contacts folder, all contacts will be deleted from the iPhone."

Det är precis det som jag vill göra, nämligen att kopiera min hela adressbok från iPhone till den tomma mappen "Kontakter" i Outlook. Så jag vågar inte, även om jag tar en säkerhetskopia innan.

Jag har kört säkerhetskopiering till iCloud  iPhone med Kontakter aktivt.

Jag kör sedan iCloud i datorn med "...Kontakter..." bockat samt iCloud drive, men det händer ingenting i Outlook.

När jag ska sedan köra synkronisering av kontakterna i iTunes, så går detta inte pga "Dina kontakter synkroniseras trådlöst med i Cloud..." Det hjälper inte att stänga av denna synkronisering i iPhone!

 

Finns det något mera att göra? En vanlig kopiering av kontakterna i utforskaren från iPhone till datorn och Outlook (precis som med bilderna) hade varit att föredra.

Att det ska vara så svårt för Apple att fixa en bättre version av iTunes? Jag känner många som inte gillar iTunes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, skrev Dimos:

Jag kör sedan iCloud i datorn med "...Kontakter..." bockat samt iCloud drive, men det händer ingenting i Outlook.

Det förstår jag för det har ju inget med Outlook 365 att göra. Det har ju sina egna kontakter.

 

25 minuter sedan, skrev Dimos:

När jag ska sedan köra synkronisering av kontakterna i iTunes, så går detta inte pga "Dina kontakter synkroniseras trådlöst med i Cloud..."

Det där är väl i datorn?

Blir det bättre om du inte har iCloud i datorn igång?

 

26 minuter sedan, skrev Dimos:

En vanlig kopiering av kontakterna i utforskaren från iPhone till datorn och Outlook (precis som med bilderna) hade varit att föredra.

Outlook har väl sina kontakter i en .pst-fil som de är ensamma om att använda.

 

Är det så här du gör?

Citat

2.Click your iPhone on the iTunes panel and click the "Info" tab. Click "Sync contacts with" and select "Outlook."
3.Select "All Contacts" if you want to sync all the contacts from your iPhone to Outlook. If you want to select specific contacts, click "Selected groups" and place a check on the contacts you want to sync to Outlook.

Men då får du ett felmeddelande?

 

Har du prövat det helt annorlunda sättet som beskrivs på den tredje länkade sidan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen

Enligt tredje länken står det detta gällande Mac (jag har PC?

"Use iCloud to sync iPhone contacts to your Apple account (det gjorde jag i både iCloud i iPhone och datorn) and then export iCloud contacts on Outlook for Mac (varifrån ska jag exportera kontakterna?). Since Outlook only supports a single vcard, you can import them into gmail and then export in the Outlook format (CSV) (detta förstår jag inte!)."

 

Jag har nu stäng av iCloud i datorn och säkerhetskopiering till iCloud i min iPhone. I iTunes kan jag nu se att jag kan köra synkronisering av kontakterna, MEN jag vågar inte i och med varningen i ett av tipsen ovan:

"If you attempt to sync iPhone contacts with an empty Outlook contacts folder, all contacts will be deleted from the iPhone." 

Detta är ologiskt. Ska jag skapa en kontakt i outlook 365 bar för att mappen inte ska vara tom? (Det finns dock många mappar under kontakter). När jag för ett tag sedan körde en sådan synkronisering av kontakterna i iTunes hade jag en hel del gamla kontakter i outlook som kopierades över till iPhone, men inte tvärtom. Dessa gamla kontakter i outlook har jag nu tagit helt bort, därför i mapparna tomma.

Cecilia; Förstår du vad jag menar med allt deta??? Ge mig gärna flera tips och råd!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan ju inte garantera att kontakter inte kommer att försvinna, det är ju därför som det är viktigt med säkerhetskopior.

 

Men att skapa några tillfälliga kontakter i både Outlook och iPhone kan ju vara bra när man testar. Med tillfälliga kontakter kan du ju sen välja alternativet om "Selected groups".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Hej igen

Jag vet inte EXAKT hur jag gjorde (!) men jag lyckades till slut att få över till Outlook en hel del kontakter i flera mappar, genom att (kanske inte exakt i denna ordning):

- Logga in i icloud i datorn och köra (bockade för) iCloud drive och kontakter

- Säkerhetskopiera kontakterna i iTunes till cloud

- Säkerhetskopiera kontakterna i iPhone och stänga av den sedan

- Säkerhetskopiera kontakterna i iTunes till datorn 

- Då gick det att synkronisera alla kontakter i iTunes till Outlook, med flera dubbletter i olika mappar som följd.

 

I iPhones kontakter skapades en del gamla sådana, så nu måste jag gå igenom kontakterna i både iPhone och datorn för att behålla endast de unika! Jag ska kanske i fortsättningen köra alltid synkronisering av kontakterna i iTunes med förhoppning att de blir desamma!

Tack för alla råd

 

 

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...