Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Filmfil från iPad till PC


eken81
 Share

Rekommendera Poster

Jag är inte van med Apples produkter och har fått en fråga av en vän.

 

En filmfil är skapad i iMovie på en iPad och nu skulle vi vilja få över den in i en PC eller slutligen till en USB-sticka, men filen är för stor för att kunna mailas. Ni med större iPad/Apple-vana. Hur gör man bäst/enklast för att få filmfilen från iPadden och in i en PC/USB-sticka?

 

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar sådana fall använda OneDrive eller Dropbox. Du bör kunna använda iCloud om du har tillgång till iCloud. Personligen använder jag främst OneDrive, men det är för att jag har abonnemang som ger mig extra mycket lagringsplats där.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enklast är väl att ansluta ipaden till datorn med en USB kabel eller sätta in ett USB minne i ipaden och sedan föra över filen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev Thirteen:

Räcker den här tjänsten till? ?  https://transfer.pcloud.com/

En sådan tjänst fungerar säkert bra, med 5 Gb.

Men då lämnar man ut sin egen och mottagarens e-postadress. Åtminstone bör den ena vara "äkta".

 

Hos WeTransfer har man "bara" 2 Gb men där kan man hämta en länk som alternativ till att uppge e-postadresser.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 minuter sedan, skrev Mikael63:

En sådan tjänst fungerar säkert bra, med 5 Gb.

Men då lämnar man ut sin egen och mottagarens e-postadress. Åtminstone bör den ena vara "äkta".

 

 

Där får var och en fatta beslut om det i aktuellt fall kan vara ett problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar.

 

Blev lite bråttom på slutet, men det löste sig. Genom iMovie kunde man visst ladda upp till Youtube direkt, dock tyvärr inte längre klipp än 15min, fast kontot har funktionen om att ladda upp längre klipp aktiverad tyvärr. Vi fick klippa bort nästan 5 min.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På ‎2020‎-‎02‎-‎05 på 17:59, skrev vertpre:

Enklast är väl att ansluta ipaden till datorn med en USB kabel eller sätta in ett USB minne i ipaden och sedan föra över filen.

 

Blir man inte låst till att föra upp filen till iTunes då? Eller blir den som ett vanligt USB-minne? Kanske är detta smidigare nu, men gamla kunskaper säger att det var krångligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...