Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bokmärken i Firefox


mbgtmari
 Share

Rekommendera Poster

Så här gjorde jag i Firefox när jag ville sortera mapparna i bokstavsordning. Jag klickade på bokmärkeslyktan (Visa dina bokmärken) och valde Visa alla bokmärken.

614034975_BokmrkenFirefox.thumb.png.b2c470d524c2185eedd681f5a512c72a.png

Då öppnades biblioteksfönstret. Jag högerklickade på mappen jag ville sortera och valde Sortera efter namn. Då sorterades webbsidorna i bokstavsordning i den mappen. Därefter gjorde jag på samma sätt med de andra två mapparna.

 

Så här gör jag när jag vill lägga till en ny webbsida, som jag favoritmarkerat, i rätt favoritmapp. Bokmärkeslyktan > Visa alla bokmärken > Biblioteksfönstret > Dra den nya favoritmärkta sidan över, och en bit in i, rätt mapp och släpp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, skrev mbgtmari:

Jag klickade på bokmärkeslyktan (Visa dina bokmärken) och valde Visa alla bokmärken.

Jag har ingen "bokmärkeslykta"

 

 

Firefox.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

55 minuter sedan, skrev bengt 429:

Jag har ingen "bokmärkeslykta"

 

 

Firefox.png

Firefox kan ju konfigureras på många sätt. I ditt fall går det att komma till bokmärken t ex via biblioteksikonen, den som ser ut som 4 stående böcker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev bengt 429:

Jag har ingen "bokmärkeslykta"

Nej jag ser det. Jag har förmodligen i urminnes tider (när jag hade Windows 7) valt att lägga Visa dina bokmärken-ikonen vid sidan om adressfältet. Om du trycker på Ctrl+Shift+B bör du få fram den.

 

Men det är skillnad på sparade webbsidor och bokmärken. Man kan ju vilja spara en webbsida för att man bedömer att det är risk för att sidan med intressant information kommer att tas bort från internet.

OK, det har jag aldrig gjort så det var därför jag inte förstod att detta var vad Solspindeln ville. https://lifehacker.com/how-to-save-web-pages-for-offline-access-later-5957617

 

Redigerad av mbgtmari
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev Cecilia:

I ditt fall går det att komma till bokmärken t ex via biblioteksikonen, den som ser ut som 4 stående böcker.

Jo det vet jag, men nu var det ju frågan om "bokmärkeslyktan" som mbgtmari skrev om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev mbgtmari:

Visa dina bokmärken-ikonen vid sidan om adressfältet.

Bokmärken/verktyg för bokmärken/lägg till bokmärkesmeny till verktygsfältet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, nu kom jag ihåg hur jag gjorde Open menu > Customize > Och då fick jag upp sidan Bookmarks Toolbar Items där jag kunde Drag my favorite items into the toolbar or overflow menu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...